آموزگار البرزی :
هنر ابزاری مؤثر برای شکوفایی استعدادهای دانشآموزان است
کرج(پانا) -یکی از آموزگاران مدارس استان البرز گفت:برگزاری کارگاههای هنری در مدارس تأثیرات شگرفی بر خلاقیت و پرورش مهارتهای اجتماعی دانشآموزان به همراه دارد. کارشناسان معتقدند که هنر میتواند ابزاری مؤثر برای شکوفایی استعدادها و بهبود روحیه دانشآموزان باشد.

سارا محمدی در گفتوگو با پانا عنوان کرد:«هنر به عنوان یکی از مؤلفههای کلیدی در فرآیند آموزش،نقش مهمی درتوسعه استعدادهای دانشآموزان ایفا میکند.کارگاههای هنری تحت نظارت معلمان باتجربه،فضایی را برای بیان احساسات و خلاقیتهای دانشآموزان فراهم میآورد.»
وی افزود:«کارشناسان آموزشی به تازگی اعلام کردهاند که تعامل با هنر میتواند به افزایش اعتمادبه نفس و بهبود مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمک کندزیرا هنر به دانشآموزان یاد میدهد که چگونه با احساسات خود ارتباط برقرار کنند و این ارتباط سالم باعث پرورش فردی متوازن میشود.»
محمدی ادامه داد:«برگزاری کارگاههایی نظیر نقاشی،موسیقی،تئاتر و دستسازها،یادگیری مهارتهای جدید را برای دانشآموزان ممکن میسازد و این فعالیتها بخشی از برنامههای آموزشی مدارس میباشد.»
این آموزگار اضافه کرد:«درکنار این موضوع،برخی والدین از تأثیر مثبت هنر بر فرزندان خود خبر داده و گفتهاند فرزندان ما با شرکت در فعالیتهای هنری نه تنها مهارتهای عملی جدیدی یاد میگیرند، بلکه روابط اجتماعی خود را نیز تقویت میکنند.»
وی در ادامه بیان کرد:«همچنین، تحقیقات نشان داده است که دانشآموزانی که در فعالیتهای هنری مشارکت داشتهاند، معمولاً دارای عملکرد بهتری در دروس علمی و تحصیلی نیز هستند.این امر تأثیر هنر بر تفکر انتقادی و مهارتهای حل مسئله را نشان میدهد.»
محمدی اظهارکرد:«کارشناسان توصیه میکنند که مدارس باید بهطور مداوم برنامههای هنری را در برنامههای آموزشی خود تعبیه کنند تا فرصتهای بیشتری برای شکوفایی استعدادها در اختیار دانشآموزان قرار دهند. »
وی در پایان یادآور شد:«این نظر نشاندهنده چالشهای مربیان برای گنجاندن هنر به عنوان بخش جداییناپذیر از نظام آموزشی است.بهراستی، هنر میتواند پلی میان خلاقیت و دانشآموزی باشد، بهگونهای که نسل آینده با روحی پرخلاق و توانمند به جامعه عرضه شود.»
ارسال دیدگاه