رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات اداری آموزشوپرورش استان البرز:
مدیر مدرسه باید قدرت انسجام دادن فکری به برنامهها را داشته باشد
کرج(پانا) -رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات اداری آموزشوپرورش استان البرز گفت: مدیر مدرسه باید قدرت ترسیم شاخصهای اندازهگیری در حوزههای مختلف مدرسه را داشته باشد و بتواند یک انسجام فکری به برنامهها بدهد.

حسن تقیلو در همایش مدیران متوسطه استان البرز که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد،بیان کرد:آئین نامه اجرایی مدارس به تمام ابعاد و زوایای مدرسه پرداخته و تمامی موارد را پیشبینی کرده است و انتظار میرود همه مدیران مدارس فعال در استان البرز تسلط کامل به تمامی جزئیات آن را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مأموریت مهم نظام تعلیم و تربیت، برعهده مدیران مدارس گذاشته شده است،خاطرنشان کرد:مدیر مدرسه با عنصر اصلی و ارکان تعلیم و تربیت،معلم و با دیگر عناصر تعلیم و تربیت،یعنی دانشآموز و اولیای آنان، همواره در ارتباط است.
تقیلو گفت: برنامه درسی تحت نظارت مدیر مدرسه ارائه میشود. ارزشیابی و ارتقای کیفیت آموزشی هم تحت نظارت مدیر مدرسه محقق میگردد و همه این مأموریتها نقش مدیر مدرسه،را برجستهتر میکنند.
رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات اداری آموزشوپرورش استان البرز،اظهار کرد:اگر یک مدیر اشراف کامل بر آییننامه اجرایی مدارس،قدرت ترسیم چشمانداز و برنامه راهبردی و عملیاتی داشته باشد،درکارش موفق خواهد بود؛و همچنین مدیر مدرسه باید قدرت ترسیم شاخصهای اندازهگیری درحوزههای مختلف مدرسه را داشته باشد تا بتواند یک انسجام فکری به برنامه ها بدهد.
تقیلو با تاکید براینکه دستیابی به اهداف عالیه آموزشوپرورش ذیل سندتحول بنیادین درفضایی آرام و قانونمند اتفاق میافتد،افزود:آموزشوپرورش یک نهاد مهم و اثربخش است که باید با آگاهی کامل از قوانین و مقررات مربوط به آن، از به وجودآمدن هرگونه تخلف در آن پیشگیری کرد.
ارسال دیدگاه