دانشآموز کارآفرین مدرسه شهید غلامی ناحیه ۲ کرج :
کارآفرینی را از مدرسه آغاز کنید و آینده را بسازید
کرج_(پانا) دانشآموز کارآفرین مدرسه شهید غلامی ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت :کارآفرینی در مدارس یک مرحله آغازین برای رسیدن به آیندهای روشن است که توسط دانشآموزان شکل میگیرد و رشد میکند.

فاطمه رستمی در گفتوگو با پانا بیان کرد: «کارآفرینی برای دانشآموزان فقط یک درس یا فوق برنامه نیست ؛بلکه یک مهارت حیاتی است که میتواند آینده شغلی و حتی زندگی آنها را متحول کند.این روزها که دنیای کسب و کار با سرعت زیادی در حال تغییر است ،داشتن تفکر خلاق،توانایی حل مسئله و جسارت راهاندازی ایدههای نو،از اهمیت بالایی برخوردار است و مدارس بهترین مکان برای پرورش این استعدادها هستند.»
وی ادامه داد:«بسیاری از دانشآموزان ایدههای فوق العادهای در سر دارند،اما شاید ندانند چگونه آنها را عملی کنند.نبود حمایت کافی ،کمبود اطلاعات درباره مراحل راه اندازی کسب و کار و حتی ترس از شکست ،میتواند مانع بزرگی سر راهشان باشد. البته ، گاهی اوقات هم فشار درس و امتحانات باعث میشود فرصت کافی برای پیگیری ایدههایشان نداشته باشند.»
دانش آموز کارآفرین افزود:«برگزاری کارگاههای آموزشی مهارتهای کسبوکار در مدارس،ایجاد فضایی برای تبادل ایده بین دانشآموزان، و حتی معرفی مربیان و مشاوران کارآفرین که بتوانند راهنمایی کنند راه کارهایی برای جهت گرفتن دانشآموزان در این مسیر وجود دارد.همچنین، تشویق مدارس به برگزاری نمایشگاههایی برای عرضه محصولات و خدمات دانشبنیان میتواند انگیزه زیادی به بچهها بدهد.»
وی با تاکید براهمیت اعتمادبه نفس گفت:«به نظر من ،مهمترین چیز این است که به دانشآموزان اعتمادبه نفس لازم برای امتحان کردن ایدههایشان را بدهیم.حتی اگر ایدهای شکست بخورد،تجربه ارزشمندی است که درسهای زیادی به همراه دارد.این تجربهها ، آنها را برای مواجهه با چالشهای بزرگتر در آینده آماده میکند.»
رستمی خاطرنشان کرد:« معتقدم که دولت و نهادهای حمایتی هم میتوانند نقش مهمی ایفا کنند.ارائه تسهیلات اولیه،حمایتهای معنوی، و ایجاد بستری برای ارتباط دانشآموزان کارآفرین با سرمایهگذاران و کسب و کارهای موفق، میتواند جرقههای نوآوری را در مدارس روشن نگه دارد و به بالندگی آنها کمک کند.»
وی در پایان با نگاهی به آینده گفت:«آینده متعلق به کسانی است که جسارت رویاپردازی و توانایی عملی کردن آن را دارند. کارآفرینی در سنین پایین،این جسارت و توانایی را در دانشآموزان تقویت میکند و آنها را به شهروندانی فعال و مؤثر در جامعه تبدیل خواهد کرد.»
ارسال دیدگاه