پژوهشگر برترِ پژوهشسرای ملاصدرا ناحیه ۴کرج:
کسب رتبه باعث تقویت اعتماد به نفس میشود
کرج(پانا) پژوهشگر برترِ پژوهش سرای ملاصدرا ناحیه ۴کرج گفت:به دست آوردن رتبه برتر معمولاً میتواندتأثیر مثبتی بر اعتمادبه نفس افراد داشته باشد. وقتی فردی به موفقیتهای مشخصی دست می یابد ،احساس رضایت و ارزشمندی بیشتری میکند.

سارینا بانو زاده صحراگرد درگفتوگو با پانا عنوان کرد :«حدود ۵ سال پیش با جشنواره علمی،پژوهشی در پژوهشسرای ملاصدرا ناحیه ۴کرج آشنا شدم و بعد از گذراندن دورهها و کارسوقهای مختلف،در این جشنواره ها شرکت کردم و توانستم هر سال رتبههایی را کسب کنم.هدف از برگزاری این جشنوارهها این بود که دانشآموزانی که در علوم مختلف مهارت کسب کردهاند،میتوانستند خود را محک بزنند و نیز درکنار رفاقت با دوستان جدیدشان،رقابت نیز داشته باشند.»
وی افزود:«بنده نیز با کسب مهارت و تجربه توانستم در زمینههای مختلفی چون علوم و فناوری نانو ،زیست فناوری،سلولهای بنیادی،نجوم، گیاهان دارویی،عکاسی،پژوهش،هواوفضا،ادبیات،فیلم علمی،علوم وفنون هستهای ،انرژیهای نوین چندسال متوالی دارای رتبه شوم.همچنین سال گذشته پژوهشگر برتر و کاپ اخلاق را از پژوهشسرای ملاصدرا دریافت کردم.»
این پژوهشگر برتر بیان کرد:« کسب رتبه میتواند به طور قابل توجهی به تقویت اعتماد به نفس افراد کمک کند.وقتی فردی در زمینهای موفقیت کسب کند،احساس توانمندی و اعتبار بیشتری پیدا میکند که این میتواند او را به سمت تلاشهای بیشتر و پیشرفتهای بعدی سوق دهد.به دست آوردن مقام معمولاً میتواند تأثیر مثبتی براعتمادبه نفس افراد داشته باشد.وقتی فردی به موفقیتهای مشخصی دست پیدا میکند،احساس رضایت و ارزشمندی بیشتری میکند.این احساس میتواند انگیزه و اعتمادبه نفس او را تقویت و به او کمک کند تا در چالشهای بعدی بیشتر شرکت نماید.اما مهم است که به یاد داشته باشیم اعتمادبه نفس باید از درون ایجاد شودنباید فقط به موفقیتهای ظاهری وابسته باشد.ایجاد خودباوری و پذیرش خود،حتی در زمانهایی که در مسابقهای پیروزیز به دست نمیآید، بسیار اهمیت دارد.»
بانوزاده اضافه کرد:« والدین نقش بسیار مهمی در کسب رتبههای علمی و پژوهشی دارند.فراهم کردن امکانات،حمایت عاطفی و انگیزهدهی اولیا باعث اعتمادبه نفس فرزندان می شود؛ آنها میتوانند با قدردانی و تشویق از فرزندانشان نیز در این مسیر باعث دلگرمی شان شوند؛با داشتن انتظارات واقع گرایانه خود و پذیرش نتایج چه خوب وچه بد کمک میکنند تا دانشآموز فشار کمتری احساس کند.با ایجاد محیطی مثبت توسط والدین، یادگیری میتواند تاثیر مثبتی بر موفقیتهای پژوهشی فرزندان داشته باشد.»
وی در پایان گفت: «از مسئولین پژوهشسراها درخواست دارم که امکانات و منابع بیشتری برای پژوهشگران فراهم کنند و محیطی حمایتگر ایجاد نمایند تا نوآوری و خلاقیت پرورش یابد.البته از مدیر پژوهشسرای ملاصدرا بسیار سپاسگزارم که همیشه برای تلاشهایمان انگیزه دهنده بودند و ما را به ادامه فعالیتهای علمی و پژوهشی ترغیب می کردند و محیطی حمایتگر دراختیار دانشآموزان قرار می دادند .»
ارسال دیدگاه