متخصص کا آفرینی و توسعه مهارت‌های جوانان:

دانش‌آموزان ایرانی با خلاقیت هنری،کارآفرینی می‌آفرینند

کرج(پانا) –متخصص کارآفرینی و توسعه مهارت‌های جوانان گفت :دردنیای امروز که مرزهای میان تحصیل و فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش کمرنگ شده‌اند، شاهد ظهور نسل جدیدی از دانش‌آموزان خلاق و کارآفرین هستیم که با بهره‌گیری از استعدادهای هنری خود، نه تنها به تولید ارزش می‌پردازند،بلکه گام‌های مؤثری در مسیر استقلال مالی و توسعه مهارت‌های فردی برمی‌دارند. این پدیده، نویدبخش آینده‌ای روشن برای اقتصاد دانش‌بنیان و ترویج فرهنگ کارآفرینی در سنین پایین است.

کد مطلب: ۱۶۰۲۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ایرانی با خلاقیت هنری،کارآفرینی می‌آفرینند

مریم رضایی    درگفت‌گو با پانا این حرکت را بسیار مثبت ارزیابی می‌کند و با تاکید بر  اهمیت آن در شکل‌دهی به آینده شغلی نوجوانان   به جنبه‌های کارآفرینی این پدیده، اظهارکرد:«حضور فعال دانش‌آموزان در فعالیت‌های مولد اقتصادی در سنین نوجوانی ،نشان‌گر هوش اقتصادی و ظرفیت بالای خلاقیت در این قشر است.پرورش خلاقیت و نو آوری از دوران کودکی در کنار آشنایی با مکانیزم‌های بازار و کسب مهارت‌های ضروری،می‌تواند بنیان‌های یک آینده شغلی درخشان را برای آنان پی‌ریزی نماید.»

وی در ادامه افزود:«کسب درآمد مستقل هرچند در ابعاد کوچک،فواید روان‌شناختی متعددی برای نوجوانان  از جمله افزایش اعتماد به نفس،تقویت حس استقلال و درک مسئولیت‌پذیری مالی در پی دارد.این تجارب عملی به آنان کمک می‌کند تا مهارت‌هایی چون حل مسئله،مدیریت زمان و برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب را بیاموزند که همگی برای نیل به موفقیت در هرحوزه‌ای حیاتی هستند.این مهارت‌ها، که در محیط‌های آموزشی رسمی کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود در دنیای واقعی کسب‌ و کار نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.»

رضایی همچنین برجنبه‌های حمایتی و نقش محیط تأکید کرد:« مواجهه با چالش‌های واقعی کسب‌ و کار،مانند یافتن مشتری،مدیریت منابع و ارائه محصول یا خدمت باکیفیت،به بلوغ فکری و حرفه‌ای زودهنگام آن‌ها کمک شایانی می‌کند.در این میان ،حمایت خانواده و ایجاد بسترهای مناسب برای رشد این استعدادها درمحیط‌های آموزشی،قطعاً به تسریع این روند مثبت و تربیت نسل کارآفرین آینده کشور کمک شایانی خواهد کرد.آموزش مهارت‌های مالی پایه و اهمیت برنامه‌ریزی ، بخش دیگری است که مدارس و خانواده‌ها می‌توانند در آن نقش فعال‌تری ایفا کنند.»

سارا محمدی، دانش‌آموز  رشته هنر که   اکنون از طریق فروش آنلاین آثارش و دریافت سفارش‌های شخصی ،به کسب درآمد مشغول است. در گفت‌وگو با پانا  بیان کرد:« فعالیت هنری من ابتدا تنها جنبه علاقه‌مندی شخصی داشت ،اما باتوجه به بازخوردهای مثبت و استقبال از آثارم ،تصمیم به عرضه آن‌ها در فضای مجازی گرفتم .بهره‌گیری از پلتفرم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی نقش مؤثری در معرفی کارهایم ایفا کرده و درحال حاضر قادر به تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیلی خود هستم.»

وی با تأکید این که تجربه، علاوه‌بر ارتقای اعتماد به نفس، به وی درک عمیق‌تری از سازوکارهای بازار هنر بخشیده است ادامه داد: «بازخورد مثبت دوستان و مشتریان،انگیزه قابل توجهی برای پیگیری جدی‌تر این حرفه در من ایجاد کرد.علاوه بر‌این،این مسیر به تقویت مهارت‌های فنی من انجامیده و حس مسئولیت‌پذیری بیشتری در قبال کار و مشتریانم در من ایجاد کرده است.»

خبرنگار : دانش آموز:مریم حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار