رئیس اداره فرهنگیهنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارهکل آموزشوپرورش استان البرز:
حمایت همهجانبه مسیر حرفهای شدن دانشآموزان هنرمند را هموار میکند
کرج (پانا) - رئیس اداره فرهنگیهنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارهکل آموزشوپرورش استان البرز گفت: توجه جدی و حمایت همهجانبه از جشنوارههای هنری میتواند مسیر حرفهای شدن دانشآموزان هنرمند را هموار کند.

علی قبادی با اشاره به نقش جشنوارههای هنری در شکوفایی استعدادهای دانشآموزان در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «یکی از ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیباشناختی است و جشنوارههای فرهنگی و هنری، نقش کلیدی در تحقق این ساحت دارند. این جشنوارهها با همراهی خانوادهها،مربیان و مدیران مدارس،موجب شناسایی و پرورش استعدادهای دانشآموزان میشوند و آثار مثبت روحی،روانی و شخصیتی قابل توجهی برای آنان به همراه دارند.»
وی افزود:«اگر این فرایند به شکل هدفمند و مستمر دنبال شود،با برگزاری کلاسهای تخصصی،دعوت از اساتید،ایجاد نگارخانهها و حتی عرضه آثار در کافهها و غرفههای هنری،دانشآموزان میتوانند از سطح آماتور به مرحله حرفهای برسند.همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی از نخبگان استان کمک میکند تا استعدادها خاموش نشوند و در مسیر شکوفایی قرار گیرند.»
قبادی بااشاره به حمایتهای اداره کل آموزشوپرورش استان البرز در این زمینه عنوان کرد:«براساس ابلاغیه وزارت آموزشوپرورش،دانشآموزان صاحب استعداد به عنوان «همیار مربی» درکانونهای فرهنگی و تربیتی میتوانند فعالیت کنند؛همچنین رتبههای اول تا سوم کشوری جشنوارهها میتوانندبدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شده و مسیر معلمی را در پیش بگیرند.»
وی مهمترین چالش موجود را نبودفهم مشترک میان همه متولیان تربیتی دانست و تأکید کرد:«این مسئله سبب میشود برخی استعدادها آنگونه که باید دیده نشوند،در حالیکه توجه جدی و حمایت همهجانبه میتواند مسیر حرفهای شدن دانشآموزان هنرمند را هموار کند.»
رئیس اداره فرهنگیوهنری آموزشوپرورش البرز بااشاره به موفقیتهای برگزیدگان سالهای گذشته خاطرنشان کرد:«در سالهای اخیر شاهد درخشش دانشآموزان البرزی در سطح ملی و حتی حضور در محضر مقام معظم رهبری بودیم.همچنین نمونههایی چون علی طولابی،هنرجوی هنرستان ناحیه ۱ کرج، توانستهاند در برنامههای کشوری و تلویزیونی بدرخشند.»
وی درباره چشمانداز آینده دانشآموزان گفت:«تشکیل بانک اطلاعاتی از نخبگان، برگزاری نشستهای مستمر با برگزیدگان،توجیه و همافزایی کارشناسان،مربیان، مدیران و اولیا و همچنین اجرای کامل شیوهنامههای وزارتخانه دردستور کار قرار دارد و هدف ما این است که با برنامهریزی دقیق،تشویق و ارزیابی مستمر، بستر شکوفایی استعداد دانشآموزان استان بیش از پیش فراهم شود.»
قبادی در پایان تأکید کرد:«معلم،مهندس اجتماع است و همچون باغبانی دلسوز باید عاشقانه به پرورش استعدادهای دانشآموزان بپردازد.تنها با نگاه هدفمند و انگیزشی میتوان به شکوفایی ظرفیتهای فرهنگی و هنری نسل نوجوان کمک کرد.»
ارسال دیدگاه