معلم بازنشسته البرزی درگفتوگو با پانا :
نقص در ساختار مدارس محروم در تحصیل دانشآموزان بیتاثیر نیست
کرج(پانا)-معلم بازنشسته البرزی گفت:مدارس در مناطق محروم اغلب با مشکلات ساختاری مانند فرسودگی ساختمان،نقص درتأسیسات،کمبود فضای آموزشی و... مواجهاند که در تحصیل دانشآموزان بیتاثیر نیست.

زینب الماسی درگفتوگو با پانا در این خصوص بیان کرد:«یکی از چالشهای بزرگ دیگر در این مدارس، کمبود امکانات بهداشتی و رفاهی است عدم وجود سرویس بهداشتی مناسب،کمبود آب آشامیدنی ایست زیرا دسترسی به این امکانات یکی از نیازهای اساسی برای هر مدرسه است که در بسیاری از مناطق دورافتاده تأمین نمیشود.»
وی ادامه داد:«تجهیزات آموزشی در این مدارس معمولاً بسیار محدود است.کمبود کتب درسی و منابع آموزشی باعث میشود که دانشآموزان نتوانند به خوبی از محتوای درسی بهرهمند شوند.»
الماسی اضافه کرد:«وضعیت نامناسب مدارس نه تنها بر یادگیری بلکه برجنبههای اجتماعی و فرهنگی نیز تأثیر میگذارد. شرایط نامناسب میتواند باعث افزایش نرخ ترک تحصیل در دانشآموزان شود به ویژه دختران که در برخی فرهنگها ممکن است بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند.محیطهای آموزشی نامناسب هم انگیزه دانشآموزان را کاهش داده و بر روی آینده آنها تأثیر منفی میگذارد.»
این معلم بازنشسته در ادامه بیان کرد:«برای بهبود وضعیت مدارس درمناطق محروم، میتوان راهکارهای زیر را مدنظر قرار داد.تخصیص بودجه کافی برای بازسازی و تعمیر مدارس ضروری است.همکاری با NGOها و بنیادهای خیریه میتواند به تأمین منابع مالی و انسانی کمک کند.ارتقاء سطح کیفی آموزش معلمان و برگزاری دورههای آموزشی برای آنها میتواند تأثیر مثبتی برکیفیت آموزش داشته باشد.»
وی در پایان گفت:«بهبود شرایط مدارس در مناطق محروم نیازمند یک رویکرد جامع و چندجانبه است.با توجه به چالشهای موجود، تلاش برای ارتقاء کیفیت آموزش و فراهم کردن زیرساختهای مناسب میتواندبه توسعه پایدار این مناطق کمک کند و آینده بهتری برای نسلهای آینده رقم بزند.»
ارسال دیدگاه