مشاور تحصیلی در کرج:

یادگیری طوطی‌وار برای موضوعات پیچیده ناکارآمد است

کرج (پانا) - مشاور تحصیلی یکی از آموزشگاه‌های استان البرز گفت :یادگیری طوطی‌وار روشی آموزشی است که در آن دانش‌آموزان اطلاعات را از طریق تکرار یاد می‌گیرند.اما این روش برای موضوعات پیچیده‌ای که نیازمند حل مسئله، تفکر انتقادی و خلاقیت هستند، ناکارآمد است.

کد مطلب: ۱۵۹۴۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری طوطی‌وار برای موضوعات پیچیده ناکارآمد است

زهرا علی‌محمدی درگفت‌وگو با پانا عنوان کرد:«یادگیری طوطی‌وار، یا حفظ کردن بدون درک، روشی آموزشی است که در آن دانش‌آموزان اطلاعات را از طریق تکرار یاد می‌گیرند،بدون اینکه معنای بنیادی یا مفهوم آن را درک کنند. »

وی افزود:«درحالی که این روش برای به خاطر سپردن حقایق پایه مانند جدول ضرب مؤثر است،اما اغلب برای موضوعات پیچیده‌ای که نیازمند حل مسئله، تفکر انتقادی و خلاقیت هستند، ناکارآمد است.»

علی‌محمدی ادامه داد:« دانش‌آموزانی که صرفاً به یادگیری طوطی‌وار تکیه می‌کنند، ممکن است در به‌کارگیری دانش خود در موقعیت‌های جدید،حل مسائل چند مرحله‌ای،یا ایجاد ارتباط بین مفاهیم مختلف با مشکل مواجه شوند.این امر می‌تواند منجر به درک سطحی از یک موضوع و فقدان مهارت‌های لازم برای تفکر سطح بالا شود.»

وی درپایان گفت:«رویکردهای آموزشی مدرن،یادگیری مفهومی را در اولویت قرار می‌دهند،جایی که دانش‌آموزان تشویق می‌شوند تا «چرا» و «چگونه» پشت اطلاعات را بفهمند، نه فقط «چه» آن را بیان کنند.»

خبرنگار : دانش آموز : مینوتا جامه بزرگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار