آموزگار دبستان شهدا ساوجبلاغ:
باید فرصتهای خلاقیت و یادگیری عملی را در مدارس گسترش دهیم
ساوجبلاغ(پانا)-آموزگار دبستان شهدا شهرستان گفت:نباید فرصتهای خلاقیت و یادگیری عملی دانشآموزان در مدارس گرفته شود بلکه باید با برنامهریزی دقیق فضایی پویا برای پرورش استعداد دانشآموزان ایجاد کنیم.

مهدی محمدی درگفتوگو با پانا عنوان کرد:«استفاده از روشهای فعال تدریس مانند یادگیری پروژهمحور و آزمایشهای عملی میتواند شور و نشاط را به کلاسهای درس بازگرداند.ما در مدرسه شهدا با ایجاد کارگاههای عملی، نتایج بسیار خوبی گرفتهایم.»
محمدی افزود:«با اختصاص بخشی از زمان کلاس به فعالیتهای گروهی و پروژههای خلاقانه، شاهد رشد چشمگیر مهارتهای دانشآموزان بودهایم. به عنوان مثال، در درس علوم با انجام آزمایشهای ساده، مفاهیم را ملموستر کردهایم.بنابراین نباید فرصتهای خلاقیت و یادگیری عملی دانشآموزان در مدارس گرفته شود بلکه باید با برنامهریزی دقیق فضایی پویا برای پرورش استعداد دانشآموزان ایجاد کنیم.»
این آموزگار اضافه کرد:«معلمان به عنوان راهنمایان آموزشی میتوانند با به روزرسانی روشهای تدریس خود، فضای کلاس را به محیطی جذاب تبدیل کنند.شرکت در کارگاههای آموزشی جدید به ما کمک میکند ایدههای نو را اجرایی کنیم.»
محمدی توصیه کرد:«همچنین به همکاران توصیه میکنم با اعتماد به نفس بیشتر از روشهای خلاقانه استفاده کنند. حتی با امکانات محدود هم میتوان فعالیتهای اثرگذار طراحی کرد.»
وی در پایان گفت: «خوشبین هستم که با حمایت مسئولین و همکاری معلمان،شاهد تحولی مثبت در نظام آموزشی خواهیم بود. هدف ما پرورش نسلی خلاق و توانمند است.»
ارسال دیدگاه