مشاور تحصیلی دبیرستان پویش ناحیه ۲ کرج:
محیط ناآشنا برای هر نوجوانی چالشبرانگیز است
کرج(پانا)-مشاور تحصیلی دبیرستان پویش ناحیه ۲ کرج با اشاره به استقبال گرم از دانشآموزان جدیدالورود، گفت: ورود به محیطی ناآشنا برای هر نوجوانی چالشبرانگیز است اما مدرسه با برنامهریزی هدفمند، این چالش را به فرصتی برای رشد فردی و جمعی تبدیل میکند.

فاطمه میرزایی درگفتوگو با پانا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی و ورود گروهی از دانشآموزان تازهوارد به این مرکز آموزشی عنوان کرد:«اولین روزهای حضور در مدرسهای جدید، برای دانشآموزان، بهویژه افرادی که از شهرها یا فرهنگهای متفاوت به مدرسه جدید میآیند، میتواند همراه با دلهره باشد.وظیفه ما ایجاد فضایی امن و پذیرنده است.»
وی افزود:«برنامههای تطبیقی مدرسه فراتر از معرفی فیزیکی محیط است. کارگاههای آشنایی با آدابورسوم مدرسه، جلسات دوستیابی گروهی، و فعالیتهای مشارکتی هنری و ورزشی، به دانشآموزان جدید کمک میکند تا نهتنها محیط را بشناسند، بلکه احساس تعلق و هویت جمعی پیدا کنند.»
این مشاور تحصیلی اظهار کرد:«تطبیق فرهنگی، تنها به معنای همرنگشدن نیست. ما به تنوع فرهنگی بهعنوان گنجینهای ارزشمند نگاه میکنیم.تشویق دانشآموزان به معرفی آدابورسوم یا غذاهای محلی منطقه خودشان در قالب پروژههای کلاسی، باعث غنای فرهنگی محیط آموزشی و تقویت اعتمادبهنفس آنها میشود.»
وی درباره پشتیبانی آموزشی مدارس تأکید کرد:«برخی دانشآموزان بهدلیل تفاوتهای سیستم آموزشی قبلی، ممکن است در دروس خاصی نیاز به حمایت داشته باشند.سیستم آموزشی ما، با همکاری دانشآموزان ممتاز و دبیران راهنما، بهصورت هدفمند و بدون ایجاد حس ضعف، این فاصلهها را پر میکند.»
میرزایی در پایان خاطرنشان کرد:«نقش خانوادهها در این فرآیند حیاتی است. ارتباط مستمر با اولیا، برگزاری جلسات توجیهی و بهاشتراکگذاری تجربیات موفق، حلقه تکمیلکننده این زنجیرهحمایتی است.هدف نهایی ما این است که هر دانشآموز تازهوارد،پیش از آنکه خودش متوجه شود، جزیی جداییناپذیر از پیکره پویای مدرسه میباشد.»
ارسال دیدگاه