کارشناس سازمان تبلیغات اسلامی:
تبلیغ و اطلاعرسانی دینی فرصتی برای بازنگری در روشهای تبلیغ دین به نسلهای امروز و فردا است
کرج (پانا) - کارشناس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی، فرصتی برای بازنگری در روشهای تبلیغ دین و تلاش برای ارائه تصویری روشن و جذاب از آموزههای اسلامی به نسلهای امروز و فردا است.

مسعود نوری در گفتوگوبا پانا عنوان کرد: «روز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی که به مناسبت روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی نامگذاری شده است، یادآور شهادت والای محمد منتظری، بنیانگذار سازمان تبلیغات اسلامی و مجاهدی است که عمر خود را وقف ترویج و گسترش پیامهای نورانی دین مبین اسلام کرده است. این روز، فرصتی برای بازنگری در روشهای تبلیغ دین و تلاش برای ارائه تصویری روشن و جذاب از آموزههای اسلامی به نسلهای امروز و فردا است.»
وی افزود: «روز تبلیغات و اطلاعرسانی دینی را هرساله جشن میگیریم. این روز فقط یک تاریخ در تقویم نیست بلکه یادآور یک مرد بزرگ و فداکار، شهید محمد منتظری و تلاشهای خستگیناپذیرش برای ترویج و گسترش پیامهای نورانی است.»
نوری ادامه داد: «شهید منتظری با درک عمیق از اهمیت تبلیغ، بنیان سازمان تبلیغات اسلامی را گذاشت و سعی کرد با روشهای نوین و خلاقانه، ارزش و جایگاه دین را به گوش همه مردم بهخصوص جوانها برساند.»
کارشناس تبلیغات اسلامی بیان کرد: «اهمیت این روز از آنجا است که تبلیغ دین، یک وظیفه همگانی است. به عنوان مسلمان، وظیفه داریم که ارزشها و آموزههای دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده و به دیگران هم منتقل کنیم اما این کار باید با درایت و شناخت کافی انجام شود. تبلیغ دین نباید به شکل تحمیلی و اجباری باشد بلکه باید با زبانی محبتآمیز و با ارائه دلایل منطقی، دلها راجذب کند.
وی اضافه کرد: «متاسفانه در دنیای امروز، مخصوصا در شرایط جنگی که الان قرار داریم با تبلیغات منفی و گمراهکنندهای مواجه هستیم که سعی دارند چهره واقعی دین را مخدوش کنند. بنابراین روز تبلیغات و اطلاعرسانی دینی، یک فرصت طلایی است تا در برابر این تبلیغات، ایستادگی کنیم و با ارائه حقیقت از دین و ارزشهای دینیمان دفاع کنیم.»
نوری اظهار کرد: «امسال هم سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی، برنامههای متنوعی را برای این روز تدارک دیدهاند که شامل برگزاری همایشها و نشستهای تخصصی، انتشار کتابها و مقالات ارزشمند، تولید و پخش برنامههای رادیویی و تلویزیونی و استفاده از فضای مجازی برای ترویج پیامهای دینی است.»
کارشناس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «این روز، یک فرصته برای این است که همه ما بهخصوص فعالان فرهنگی و مذهبی، یک بازنگری در روشهای تبلیغی خودمان داشته باشیم و سعی کنیم با استفاده از ابزارها و تکنیکهای جدید در چنین شرایطی، تبلیغ دین را به شکل موثرتری انجام دهیم. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تبلیغ دین، فقط محدود به سخنرانی و منبر نیست، بلکه میتواند از طریق هنر، ادبیات، فیلم، موسیقی و سایر ابزارهای فرهنگی هم انجام شود.»
وی خاطرنشان کرد: «امیدوارم این روز، سرآغاز یک حرکت بزرگ برای ترویج و گسترش فرهنگ دینی در جامعه باشد و همه ما بتوانیم در این راه، نقش موثری را ایفا کنیم.»
ارسال دیدگاه