معاون پرورشی دبیرستان شهید فهمیده ساوجبلاغ:
تربیت موفق حاصل همافزایی خانه و مدرسه است
ساوجبلاغ (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان شهید فهمیده شهرستان ساوجبلاغ گفت: اگر خانه و مدرسه از یک مسیر حرکت نکنند، دانشآموز در میان دو نوع تربیت متفاوت سردرگم میشود؛ بنابراین گفتوگوی سازنده میان اولیا و مربیان، ضرورتی انکارناپذیر است.

در شرایطی که دغدغه تربیت صحیح و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان روزبهروز پررنگتر میشود، ارتباط مؤثر و هماهنگ میان خانه و مدرسه به عنوان یکی از ارکان موفقیت آموزشی و پرورشی مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
سمانه کریمی، معاون پرورشی دبیرستان دوره اول شهرستان ساوجبلاغ در همین راستا در گفتوگو با پانا با تأکید بر ضرورت ارتباط سازنده میان خانه و مدرسه اظهار کرد: «والدین باید مدرسه را همراه خود بدانند، نه صرفاً یک نهاد آموزشی رسمی. در بسیاری از موارد، دانشآموزی که در خانه با آرامش و انضباط تربیت میشود در مدرسه هم تمرکز و انگیزه بهتری برای یادگیری دارد اما اگر خانه، مسیر متفاوتی از مدرسه پیش گیرد، فرزندان ما دچار تناقض رفتاری میشوند.»
وی با اشاره به تجربههای روزمرهاش در مدرسه افزود: «در مواردی که اولیا بهصورت منظم در جلسات انجمن شرکت میکنند یا حتی تعامل غیررسمی با معلمان دارند، روند پیشرفت تحصیلی و اخلاقی دانشآموز بهوضوح بهتر است. به همین دلیل، برنامهریزی برای نشستهای تعاملی میان والدین و مشاوران مدرسه در دستور کار ما قرار دارد.»
کریمی با بیان اینکه نقش مدرسه در تربیت صرفاً به آموزش درسی محدود نیست، گفت: «مدرسه باید مکمل تربیت خانوادگی باشد نه جایگزین آن؛ اگر یک دانشآموز در خانه از احترام، مسئولیتپذیری یا صداقت بیخبر باشد، ما در مدرسه بهتنهایی نمیتوانیم این اصول را نهادینه کنیم. همانطور که اگر مدرسه فضایی سرد یا بیتوجه باشد، خانه هم نمیتواند همه بار تربیتی را به دوش بکشد.»
ارسال دیدگاه