معلم البرزی در گفتوگو با پانا:
روابط عاطفی، دانشآموزان را در برابر مشکلات زندگی صبورتر میکند
کرج (پانا) - یکی از معلمان استان البرز گفت: روابط عاطفی سالم و همدلانه میان دانشآموزان از جمله نشانههای امیدبخش در فضای مدارس است. در شرایطی که جامعه با بحرانهایی چون تحریم اقتصادی، کاهش اعتماد عمومی و فاصله طبقاتی روبهرو است، همیاری و مشارکت میان نوجوانان میتواند زمینهساز نسلی همدلتر و مسئولتر در آینده باشد.

مژگان قربانی در گفتوگو با پانا بیان کرد: «مدرسه فقط محل یادگیری دروس نیست؛ جایی است که زندگی کردن را میآموزیم. در میان کتابها و زنگهای تفریح، یکی از ارزشمندترین دستاوردهای دانشآموزان، شکلگیری روابط انسانی و عاطفی با یکدیگر است؛ روابطی که میتواند دانشآموزان را در مواجهه با مشکلات اجتماعی کمک کند.»
وی افزود:«روابط عاطفی سالم و همدلانه میان دانشآموزان، از جمله نشانههای امیدبخش در فضای مدارس است. در شرایطی که جامعه با بحرانهایی چون تحریم اقتصادی، کاهش اعتماد عمومی و فاصلهی طبقاتی روبهروست، همیاری و مشارکت میان نوجوانان میتواند زمینهساز نسلی همدلتر و مسئولتر در آینده باشد.».
قربانی اضافه کرد:«روانشناسان و کارشناسان بر این باورند که شکلگیری چنین روابطی، بازتابی از واقعیت اجتماعی امروز و نیازی طبیعی برای ساختن جامعهای پایدارتر است. کمک به همکلاسیهایی که در درسها دچار ضعف هستند، همراهی با دانشآموزان تازهوارد و حمایت از یکدیگر در موقعیتهای دشوار، تمیز کردن مدرسه و کمک به موفقیت در امتحانات میانترم و پایانترم، نمونههایی از این روابط است که در مدارس دیده میشود.»
وی در ادامه بیان کرد:«این روابط به بهبود فضاهای همدلی، همزیستی، همیاری و مسئولیتپذیری کمک میکند و باعث میشود دانشآموزان با کمک به یکدیگر، مشکلات را به فراموشی بسپارند و از هم در برابر مسائل و فشارهای اجتماعی حمایت کنند.»
این معلم در پایان به دانشآموزان توصیه کرد:« دانش آموزان گرامی روابط عاطفی شما را در برابر مشکلات زندگی صبورتر میکند و با توکل بر خدا و همیاری دوستان، میتوانید مشکلات را پشت سر بگذارید زیرا روابط عاطفی سالم بین دانشآموزان، نهفقط یک نیاز فردی، بلکه بخش مهمی از سرمایه اجتماعی آینده کشور است که به دست شما رقم میخورد.»
ارسال دیدگاه