مشاوره دبیرستان پنج تن آل عبا در گفتوگو با پانا:
نقش معلم در اختلال یادگیری دانشآموزان بیشتر ازخانواده است
کرج-(پانا)- مشاوره دبیرستان پنج تن آل عبا ناحیه ۲ کرج در رابطه با اختلال در یادگیری دانشآموزان بیان کرد: وقتی دانشآموزان در خواندن ،نوشتن و محاسبات ریاضی یا املا مشکل دارند و یا درکی از درس خواندن ندارند دچار مشکل اختلال در یادگیری هستند به این منظور نیست که دانشآموز علاقهای به درس خواندن ندارد در اینجااست که نقش معلم از خانواده بسیار پررنگ است.

نرجس محققی درگفتوگو با پانا عنوان کرد:« نقش معلم بسیار موثرتر از خانواده است. اگر معلم علم لازم را در این زمینه داشته باشد مخصوصا در دوران ابتدایی خیلی خوب متوجه این مشکل دانشآموزان میشود و آنان را به روانشناس مربوطه ارجاع داده تکه با برگزاری چند جلسه مشکل دانش آموز کامل برطرف میشود.»
وی افزود:«توصیه من به خانوادها این است که در صورت تشخیص یا تردید در مورد اختلال، حتما این مسئله را با درمانگر درمیان بگذارید از بروز هرگونه تهدید، تخریب و تحقیر اجتناب ضمن صبوری و همراهی کردن با دستورات پزشک و حمایت عاطفی از دانشآموز و رابطه تنگاتنگ داشتن با معلم از وضعیت دانشآموز خود با خبر باشید.»
مشاوره دبیرستان پنج تن آل عبا در پایان اضافه کرد: «در ایران درمانگرهای زیادی وجود دارد مراکز مشاوره راضی و مراکز بهزیستی و مشاوران خصوصی و درمانگرهایی که فقط تو این زمینه فعالیت دارند هرچه مناطق مرفع تر و بهتر باشد امکانات آموزش و درمانی بیشتر است و سرویسدهی مشاوران هم بیشتر است پس خانواده ها ارتباط بیشتری با این مراکز داشته باشند.»
ارسال دیدگاه