آموزگار البرزی در گفت‌‍‌وگو با پانا:

کلاس‌های رایگان بهانه‌ای برای کمک به دانش‌آموزان جهت رسیدن به آرامش است

کرج (پانا) - یکی از آموزگاران دبستان امام مهدی(عج) ناحیه 3 کرج گفت کلاس‌های رایگان، بهانه‌ای است که بتوانم از طریق آن دغدغه‌های دانش‌آموزان را جویا شده و آن‌ها را برای رسیدن به آرامش، یاری کنم.

کد مطلب: ۱۴۷۷۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های رایگان بهانه‌ای برای کمک به دانش‌آموزان جهت رسیدن به آرامش است

کافیه آتش‌پنجه در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «هدف بنده، تربیت‌محور است. کاری که حضرت آقا نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، خطاب به معلمان فرموده‌اند که دانش‌آموزان را بیشتر تربیت‌محور، پرورش دهید.»

وی افزود: «از سال ۹۴ دانش‌آموزان بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد یا آن دسته‌ای که خانواده ایتام هستند را از طریق مرکز نیکوکاری، مدرسه، دفتر امام جمعه، خیریه و... شناسایی کرده و برای آن‌ها تدریس رایگان انجام می‌دهم.»

آتش‌پنجه با بیان اینکه تخصص بنده عربی، فلسفه و منطق بوده و در مقطع دبستان هم ریاضی را به‌طور تخصصی با دانش‌آموزان کار می‌کنم، اضافه کرد: «حدود ۲۰ سال سابقه مشاوره دارم و به همین دلیل نکات تفسیری، تربیتی و مشاوره‌ای را هم به آن‌ها آموزش می‌دهم و کلاس‌های رایگان علاوه بر یادگیری دانش‌آموزان، بهانه‌ای هستند که بتوانم از طریق آن دغدغه‌های دانش‌آموزان را جویا شده و آن‌ها را برای رسیدن به آرامش، یاری کنم.»

آموزگار دبستان امام مهدی(عج) ناحیه 3 کرج در مورد تمرکز دانش‌آموزان در کلاس درس بیان کرد: «برای اینکه دانش‌آموزان در کلاس، تمرکز کافی برای یادگیری را داشته باشند، ابتدا باید دبیر را بپذیرند یعنی باید مقبولیت داشته باشند.»

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه دانش‌آموزان گاهی اوقات از آموزش هم خسته می‌شدند و نمی‌پذیرفتند، سعی می‌کردم ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنم تا مشکلاتشان را بیان کنند و آسیب‌شناسی کنم، خاطرنشان کرد: «به طور مثال؛ دانش‌آموزی داشتم که در کنترل خشم، مشکل داشت. چند تکنیک کنترل خشم را مطرح می‌کردم و پس از آن سوالاتشان را در عرصه دروس مختلف می‌پرسیدند. یعنی احساس امنیت و مقبولیت بر‌ایشان ایجاد می‌شد.»

آتش‌پنجه عنوان کرد: «هدف بنده در عرصه آموزش و پرورش، تربیت‌محوری است. کاری که حضرت آقا نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، خطاب به معلمان فرموده‌اند که دانش‌آموزان را بیشتر تربیت‌محور، پرورش دهید تا آموزش‌محور؛ زیرا آموزش را ممکن است با کلیپ هم دانش‌آموزان یاد بگیرند اما تربیت را خیر؛»

وی در مورد اقدامات رایگان انجام‌شده خود اظهار کرد: «اردوی درون‌مدرسه‌ای ماجرامحور در مدرسه برای دانش‌آموزان پایه ششم برگزار شد. در این مدرسه از ۱۵ استاد دانشگاه و حوزه دعوت کردیم که در مورد کنترل خشم با دانش‌آموزان کار کنند.»

آتش‌پنجه خاطرنشان کرد: «هدف این بود که دانش‌آموزان به یک انسجام واحد رسیده و مطالب مفیدی بیاموزند و علاوه بر این در مناسبت‌های مختلف برای دانش‌آموزان، برنامه‌های فرهنگی مختلفی برگزار می‌شد.»

این آموزگار اضافه کرد: «برای درس مهدویت در کتاب هدیه‌های آسمان نیز یک پرده 2 متری دارم که قدرت اسلام را بیان می‌کند و از زمان تولد امام زمان(عج) تا تمدن نوین اسلامی که در مورد ظهور است در آن توضیح داده شده که بسیار جذاب است. چون به‌صورت تصویری است در تمام کلاس‌ها آموزش داده می‌شود که طبیعی است که اثرگذاری بیشتری هم دارد.

وی ادامه داد: «همچنین این دوره را برای همکاران و تمام خانواده‌ها در پارک آزادگان محمدشهر نیز برگزار کرده‌ام. البته تنها کسی می‌تواند این موضوع را بیان کند که آیه‌ها و روایات مهدوی را بداند.»

آتش‌پنجه با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های بنده، برگزاری دوره «متولد شو» بود که اندیشه‌های بنیادین را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد و از نظر عقلی و استدلال‌های عقلی، محورهای عقلانیت را در دانش‌آموزان رشد داده است، گفت: «این دوره با هماهنگی موسسه فانوس و امام جمعه محمدشهر برای معلمان نیز برگزار شد که گواهی حضور پایان دوره هم دریافت کردند. از دیگر اقدامات نیز دوره حکمت‌ها و استراتژیک بود که با بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی با رویکرد و ارائه جهان‌بینی توحیدی و آموزش مهارت‌های تصمیم‌گیری بود که خوشبختانه بازخورد خوبی داشت.»

این آموزگار خیّر خاطرنشان کرد: «امام علی(ع) می‌فرمایند «من علّمنی حرفا فقد صیرنی عبدا» یعنی کسی که یک کلمه به من آموزش داد، مرا بنده خود کرده است و باید از آن تشکر کرد.» بنده از مدیریت مدرسه حاجی‌پور تشکر می‌کنم که دلسوزانه این بستر را برای ما در مدرسه فراهم کرد که بتوانیم کمکی هرچند کوچک به دانش‌آموزان این سرزمین داشته باشیم.»

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار