معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با پانا:

مسابقات فرصتی است برای اینکه به قرآن کریم بیشتر پرداخته شود

کرج ( پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش البرز گفت مسابقات قرآن یک بستری است تا دانش آموزان با خود قرآن محشور شوند.

کد مطلب: ۱۴۷۱۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات فرصتی است برای اینکه به قرآن کریم بیشتر پرداخته شود

سردار فتح الهی در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن , عترت و نماز در گفت و گو با پانا، اظهار کرد: «این مسابقات یک بهانه است برای اینکه دانش آموزان دور هم جمع شده تا رویداد های قرآنی را که در طول سال ایجاد کرده اند با برگزاری این گونه مسابقات به خود قرآن بیشتر پرداخته شود. »

وی افزود: خود قرآن موضوعیت دارد،انس با قرآن موضوعیت دارد از اینکه قرآن وارد زندگی ما شود یک مسئله است که موضوعیت دارد.پس باید وقت گذاشته شود تا با قرآن انس گرفته و آن را  وارد زندگیمان کنیم.. بنابراین کسانی که از قرآن فاصله دارند و با قرآن مانوس نیستند آنان از لحاظ بصیرتی , تربیتی و مهارتی سعادت لازم را ندارند.»

فتح اللهی خاطر نشان کرد:«در بزنگاه ها فقط سراغ قرآن نرویم و در تمام مراحل زندگی دنبال قرآن باشیم.اگر  زندگی ما پایبند به قرآن باشد باید ویژگی های قرآنی به تدریج در زندگی ما جاری باشد.قرآن کتابی است که هدایت  آن راهی استوار است. »

وی با بیان ویژگی های قرآن  اضافه کرد: «یکی از ویژگی های قرآن طراوت است.یعنی اگر عمیق تر به قرآن نگاه کنیم معانی و مفاهیم قرآن همیشه تازگی خواهد داشت.شما دانش آموزان باید طوری در رفتار و گفتار مانند قرآن عمل کنید که دیگران تشخیص دهند که شما با قرآن انس داشته اید.»

فتح اللهی در پایان گفت:« انشالله که دانش آموزان مانند کهکشان هایی باشند که دیگران را به مسیر قرآنی هدایت کنند و شاهد توسعه فرهنگ قرآنی هم در زندگی و هم در جامعه و مدرسه باشیم‌.»

دانش آموزخبرنگار: سامیه فیروزی

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار