دانش‌آموز مدال‌آور البرزی در گفت‌وگو با پانا:

ضروری‌ترین امر در رشته کارآفرینی، قدرت ارتباط‌گیری و اقناع فرد است

کرج (پانا) - یکی از دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان ناحیه 3 کرج گفت: ضروری‌ترین امر در رشته کارآفرینی، قدرت ارتباط‌گیری و اقناع فرد است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ضروری‌ترین امر در رشته کارآفرینی، قدرت ارتباط‌گیری و اقناع فرد است

فاطمه کاظمی، دانش‌آموز دبیرستان فرزانگان 3 ناحیه 3 کرج که موفق به کسب مدال برنز کشوری در رشته تفکر و کارآفرینی شده است در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «ضروری‌ترین امر در رشته کارآفرینی، قدرت ارتباط‌گیری و اقناع فرد است که بتواند ثابت کند ایده و تصوراتش ارزش اجرا شدن را دارد که افراد علاقه‌مند و هم‌مسیر را با خودش همراه کند.»

وی که در المپیاد رشته تفکر و کارآفرینی موفق به کسب مدال برنز شده، داشتن تجربه و دانش را عامل مهم دانست و بیان کرد: «داشتن تجربه و دانش لازم در زمینه کسب‌وکار باعث افزایش شانس موفق شدن در حوزه تفکر و کارآفرینی خواهد شد. تجربه و دانش با هم اتفاق نمی‌افتد بلکه به مرور زمان با یادگیری و تجربه‌های فراوان، دانش به وجود می آید؛ بنابراین این 2 به یکدیگر وابسته و جدایی‌ناپذیرند.»

کاظمی افزود: «ایده و نوآوری در هر کسب‌وکاری، حرف اول را می‌زند و ابتدا باید جرقه‌ای در ذهن فرد به وجود بیاید. خلاقیت باعث تولید ایده جدید است و بعد از آن نوآوری سبب تبدیل ایده به طرح قابل اجرا را دارد و در مرحله آخر، یک کسب‌وکار تشکیل می‌شود.»

این دانش‌آموز در پاسخ به اینکه «آیا نقاط قوت و ضعف در این رشته برای همه افراد یکسان است؟» ابراز کرد: «نمی‌توان به طور دقیق‌ گفت که چه نقاط قوت و ضعفی وجود دارد. زیرا بر اساس توانمندی‌های افراد متفاوت است و به همین دلیل سبب شکست یا برد یک عده می‌شود.»

وی ادامه داد: «از نظر بنده با وابستگی‌ای که این رشته به ارتباطات دارد، هیچکس به تنهایی نمی‌تواند صفر تا صد کار را خودش پیش ببرد و در صورت نداشتن مهارت اجتماعی کافی با مشکل روبه‌رو می‌شود.»

کاظمی، قدرت ارتباط‌گیری را ضرروی‌ترین بخش کارآفرینی دانست و گفت: «ضروری‌ترین بخش، قدرت ارتباط‌گیری و اقناع فرد است که بتواند ثابت کند ایده‌اش ارزش اجرایی شدن دارد و افراد علاقه‌مند را با خود همراه کند اما پروژه‌های جزئی و کوچک به تنهایی هم امکان دارد و این محدودیتِ نیاز به ارتباطات مربوط به پروژه‌های عظیم‌تر است.»

وی مطالعه کتاب و مقاله را سبب ایده‌های خلاقانه برای تولید دانست و اظهار کرد: «مطالعه کتاب سبب افزایش سواد و دانش افراد می‌شود. پیشنهاد من مطالعه کتاب‌های «انتخاب عالی»، «شرکت خلاقیت» و «مهم‌ها را بسنجید» از جمله کتاب‌های مفید برای شروع کسب‌وکار است.»

کاظمی، ورود خود به این عرصه را بسیار لذت‌بخش دانست و گفت: «در رشته هنر، تحصیل می‌کنم و برای همین درس و کار من با بازار، خلاقیت، نوآوری و مردم گره خورده است. برای همین از قبل با مسائل مربوط به کارآفرینی آشنا بودم ولی برای ورود به المپیاد و کسب رتبه، انگیزه و علاقه مهم‌تر از همه چیز است. هیچ کاری آسان نیست ولی اگر با علاقه و درک کامل از مسائل جلو بروید می‌توانید به اقتصاد کشور نیز کمک کنید.»

وی با بیان اینکه نقش دانش‌آموزان در پیشرفت‌های کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است، تصریح کرد: «دانش‌آموزان جوان، آینده کشور را شکل می‌دهند و اگر آن‌ها به درستی آموزش داده شوند و از فرصت‌های مناسب برخوردار باشند، می‌توانند به عنوان نخبگان و کارآفرینانی موثر در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور خود نقش به‌سزایی ایفا کنند.»

دارنده مدال برنز المپیاد رشته تفکر و کارآفرینی با بیان اینکه دولت‌ها و سازمان‌های آموزشی در سطح جهان در حال حاضر به منظور تقویت نقش دانش‌آموزان در پیشرفت کشور خود، بسیار تلاش می‌کنند. این تلاش‌ها شامل ارائه زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پژوهش، ترویج فرصت‌های آموزش عالی برای همگان، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری جذاب برای جذب استعدادهای خلاق و نابغه است که انجام می‌شود.»

دانشآموزخبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار