معاون آموزشی دبیرستان فرزانگان ناحیه سه کرج:

هدف از برگزاری کارسوق‌ها در مدارس، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - معاون آموزشی دبیرستان فرزانگان 3 کرج گفت: هدف از برگزاری کارسوق‌های مختلف در مدارس، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری کارسوق‌ها در مدارس، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است

مهناز نوری، معاون آموزشی دبیرستان فرزانگان 3 و ناظرحوزه مرحله دوم بیست‌وچهارمین کارسوق ریاضی مهرگان در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «کارسوق، آزمون‌هایی هستند که به‌صورت گروهی برگزار می‌شوند. البته کارسوق ریاضی مهرگان، تنها کارسوق است که به‌صورت فردی برگزار می‌شود.»

نوری خاطرنشان کرد: «مرحله اول این آزمون به‌صورت آنلاین است و دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله دوم به‌صورت حضوری در آزمون شرکت می‌کنند که باید به دفترچه پنج سواله پاسخ دهند.»

وی ادامه داد: «هدف از برگزاری این آزمون‌ها شناسایی استعداد‌های دانش‌آموزان و پرورش استعداد در متوسطه دوم است. این کارسوق باعث می‌شود دانش‌آموز با توجه به استعدادهای خود و اطلاعاتی که کسب کرده، انتخاب رشته مناسبی داشته باشد.»

نوری گفت: «این کارسوق مخصوص دانش‌آموزان متوسطه اول مدارس استعدادهای درخشان است و با هدف ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود که یکی از این کارسوق‌ها ریاضی مهرگان است.»

معاون آموزشی دبیرستان فرزانگان 3 عنوان کرد: «به نظر من چنین کارسوق‌هایی باید به‌صورت عمومی برای تمام دانش‌آموزان متوسطه اول برگزار شود. چون دانش‌آموزان زیادی در مدارس عادی وجود دارند که استعدادهای زیادی دارند اما به دلیل محدودیت ظرفیت مدارس استعدادهای درخشان در این مدارس، تحصیل نمی‌کنند.»

دانش‌آموزخبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار