سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز:

نوروز فرصت مناسبی برای انجام تکالیف مهارت‌محور دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز از چگونگی فعالیت دانش‌آموزان در ایام نوروز در 3 محور فرصت‌های متنوع یادگیری، نوروز و داستان و دوستی با طبیعت و محیط زیست خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
نوروز فرصت مناسبی برای انجام تکالیف مهارت‌محور دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، سیدعلی الموتی‌فرد گفت: جایگزینی فعالیت‌های مهارت‌محور به جای تکالیف نوشتاری در نوروز، زمان مناسبی برای یادگیری پویا و خلاق دانش‌آموزان است که با بهره‌مندی از «تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت» می‌توان آن را به فرصتی مناسب برای یادگیری لذتبخش، تفکر خلاق، ترویج و توسعه کتابخوانی و تحکیم روابط خانوادگی تبدیل کرد.

وی درخصوص فرصت‌های متنوع یادگیری در راستای ساحت‌های شش‌گانه افزود: دانش‌‌آموزان می‌توانند از فعالیت‌هایی که در نوروز و ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند، مانند شرکت در مراسم مذهبی، روزه‌داری، سفر نوروزی، بازی بومی - محلی و... در قالب عکس، نقاشی، فیلم، کاردستی و متن به تولید محتوا بپردازند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از فعالیت‌های حضور خود در طبیعت، کاشت یا نگهداری نهال یا گیاه، فیلم یا متن تهیه کرده و این را نیز به اشتراک بگذارند.

الموتی‌فرد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مناطق با توجه به شرایط خود در نحوه اجرای این فعالیت‌ها آزاد هستند و هیچگونه اجباری برای انجام فعالیتی خاص وجود ندارد. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را در گروه‌های کلاسی ارسال و یا پس از بازگشایی مدارس به آموزگاران‌شان تحویل دهند تا معلمان حداکثر تا پایان هفته سوم فروردین ۱۴۰۳ پس از بررسی و ارائه بازخورد مناسب در گروه مدرسه بارگذاری کنند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: کانالی در شبکه شاد به نشانی mizbanybahar@ راه‌اندازی خواهد شد تا دانش‌آموزان به محتواهای آموزشی جذاب و برنامه‌های معنوی ماه مبارک رمضان دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار