خبرنگارپانا روایت می کند ؛

برپایی جشنواره قومیت ها در اشتهارد

کرج (پانا)- شهرستان اشتهارد به دلیل مهاجر پذیر بودن استان البرزاز وجود قومیت های متفاوتی برخوردار است به همین مناسبت برپایی جشنواره قومیت های در دبیرستان حجاب این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی جشنواره قومیت ها در اشتهارد

جشنواره فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین در یکی از شهرستان های استان البرز؛ ایران کوچک شهرستانی با مردم فرهنگ دوست اشتهاردی دردبیرستان متوسطه اول حجاب برگزار شد.

در این جشنواره اقوام پنج قوم از شمال کشور، ترکمن، لرستان، کرد و تات زبان (اشتهاردی) ها با چینش غرفه ها، صنایع دستی، غذا ها و لباس های محلی رسومات خود را به نمایش گذاشتند.

این جشنواره با نظارت اداره آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد برگزار گردید و در روز اجرا مهدی حبیبی معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش، سید جواد سادات معاونت فرهنگی و پرورشی اداره و سایر مسئولین اداری در این مراسم حاضر شدند.

جشنواره اقوام یکی از بزرگترین و فرهنگ ساز ترین فعالیت ها محسوب می شود.چراکه ملیت ها و قومیت های متفاوت با صلح و آرامش درکنار هم از فرهنگ و نژاد خود صحبت کرده و تاثیر بخصوصی درتصمیم و نگاه سایر افراد با شهر خود می گذراند.

حس و حال دانش آموزان و برق شوق نگاه آنها در لباس های محلی که سراسر مدرسه را مزین کرده بود توصیف ناپذیر است؛ چراکه در آن لحظات دختران آموزشگاه حجاب خودشان بودند و از جان و دل با آن لباس هایی که هرکدام نماد اصالت و فرهنگ های متفاوتی است گام برمی داشتند. 

دانش آموزخبرنگار: سیده سارا بهرامی 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار