هدفگذاری تسهیل دسترسی کارجویان با کارفرمایان در نمایشگاه‌های کار

تهران (پانا) - عدم تعادل بین طرف عرضه و تقاضا در بازار کار موجب شده است تا نمایشگاه‌های کار با هدف تسهیل دسترسی کارجویان و متخصصان جویای کار با کارفرمایان برگزارشود و در این راستا سومین نمایشگاه کار ایران 17 تا 19 بهمن در محل مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت وگو برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۹۰۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
هدفگذاری تسهیل دسترسی کارجویان با کارفرمایان در نمایشگاه‌های کار

پویا دلاوری، دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کار در نشستی خبری با اشاره به تفاوت‌های نمایشگاه‌های کاری که در دانشگاه‌ها و محیط خارج دانشگاهی برگزار می‌شود، گفت:‌ میانگین سنی افرادی که به نمایشگاه‌های کار دانشگاهی مراجعه کرده‌اند حدود 23.7سال بوده است اما در نمایشگاه‌های خارج از محیط دانشگاهی میانگین سنی مراجعان حدود 25 سال بوده است.

وی با تاکید براینکه نمایشگاه‌های کار خارج از دانشگاه کمک بیشتری به دستگاه‌ها در یافتن نیروی کار جوان و متخصص داشته است، گفت:‌ نمایشگاه‌ها بر بستر الکترونیک فعالیت می‌کنند و اطلاعات تمامی شرکت‌کنندگان در آن ثبت می‌شود.

دلاوری تاکید کرد:‌ فعالیت نمایشگاه محدود به روزهای برگزاری نمایشگاه نخواهد بود و به منظور رضایت کارجویان روزمه‌ها پس از مدتی تعیین وضعیت می‌شوند و درکنار آن با نظرسنجی از کارجویان درباره وضعیت اشتغال آنها و اینکه کدام یک از سازمان‌ها با آنها رابطه بهتری داشته‌اند اطلاعات لازم گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ دبیرخانه نمایشگاه پس از نمایشگاه هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در آبان‌ماه امسال نیز نمایشگاه کار در کنار الکامپ اصفهان برگزار شده است.

دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کار با اشاره به اینکه از سال 95 به بعد رویکرد بهتر و مناسبتری برای دسترسی متخصصان و فارغ‌التحصیلان به بازار کار در پیش گرفته شده است، گفت:‌ سامانه حساب ویژن در این راستا راه‌اندازی شده است تا بتواند بخشی از دغدغه‌های کارجویان را برطرف کند.

وی تاکید کرد:‌ معرفی سازمان‌های معتبر به کارجویان از جمله اهداف نمایشگاه کار است. متاسفانه بخشی از کارجویان و متخصصان از کشور خارج می‌شوند و یا ترجیح می‌دهند که به صورت پروژه‌ای فعالیت می‌کنند و عده‌ای دیگر هم چشم‌انداز مناسبی در بازار کار نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های معتبر چرخ‌های اصلی اقتصاد کشور هستند، گفت:‌ مسلما نیروی انسانی فاکتوری مهم برای سازمان‌های شاخص و برند است که برند کارفرمایی خود فعالیت می‌کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا با برگزاری نمایشگاه‌ها دسترسی به فارغ‌التحصیلان و نیروی کار را فراهم کنیم.

دلاوری عنوان کرد:‌ از آنجایی در این دوره با بیش از 100 سازمان همکاری می کنند ظرفیت بالایی برای هر دو گروه کارفرمایان و کارجویان وجود دارد.

محمد شریف‌خانی ، دبیر برگزاری سومین نمایشگاه کار و عضو هیات علمی دانشگاه شریف نیز با اشاره به اینکه این نمایشگاه با سابقه‌ای 9 ساله دارد که هدف آن ایجاد ارتباط مستقیم بین کارفرماها و کارجویان است، گفت: در این بازه زمانی 9 ساله بیش از 450 شرکت داخلی برای جذب نیروی انسانی در نمایشگاه کار شرکت کرده‌اند.

شریف‌خانی با بیان اینکه شرکت‌ها برای جذب نیروی انسانی به صورت مستقیم با کارجویان ارتباط برقرار می‌کنند و مصاحبه‌های اولیه را انجام می‌دهند، افزود: جذب موفق نیروی انسانی برای شرکت‌ها در حالت عادی روند طولانی دارد اما در شرایط نمایشگاه روند جذب نیروی انسانی تسریع می‌شود. از طرف دیگر برای کارجویان نیز فرصتی برای آشنایی با شرایط شغلی است و قدرت انتخاب خواهند داشت.

او با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه برند کارفرمایی نیز برای شرکت‌ها ایجاد می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند به دلیل اینکه باید زمینه اشتغال مناسب را فراهم کرده باشند نوعی برند کارفرمایی نیز ایجاد کرده‌اند.

دبیر سومین نمایشگاه کار با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 70 هزار رزمه شغلی در سامانه جابجا شده است، اظهار کرد: در نمایشگاه کار سالنی برای ارائه کارگاه‌ها در راستای افزایش مهارت نیروی انسانی به صورت رایگان به کارجویان اختصاص داده شده است.

وی درباره نقش نمایشگاه کار در میزان اشتغال کارجویان، اظهار کرد: با توجه به اینکه سامانه اشتغالی در این بخش فعال است تمام اطلاعات ثبت می‌شود که در دوره‌های مختلف حدود 3500 قرارداد شغلی به واسطه نمایشگاه کار برگزار شد که در ادامه نیز روند جذب پیگیری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار