تشکیل صندوق خرما در کشور

شیراز(پانا) - معاون امور نخیلات و میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در شیراز درباره برنامه‎های وزارت جهاد کشاورزی با همکاری انجمن ملی خرما در افزایش مزیت رقابتی خرمای کشور از تشکیل زنجیره ارزش محصول خرما خبر داد و گفت: این زنجیره ارزشی در برخی از استان‎ها به شکل پایلوت آغاز به کار کرده است.

کد مطلب: ۸۹۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل صندوق خرما در کشور

پیمان جلالی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه بین‌المللی خرما در شیراز افزود: به زودی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در محصول خرما تشکیل می‌شود.

او ایجاد زنجیره ارزش افزوده خرما را از برنامه‌هایی که باعث افزایش بهره‌وری در زمینه نخیلات می‌شود دانست و افزود: در زنجیره‌ها باید همه حلقه‎های تولید شامل تولیدکننده، صنایع لوژستیک، حمل و نقل، صنایع فرآوری، بازار و صادرکنندگان به هم وصل باشند.

جلالی گفت: در کنار تشکیل زنجیره‌ها تامین مالی این زنجیره‎ها اهمیت دارد، از این رو تشکیل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در محصول خرما از برنامه‌های دفتر گرمسیری است که پیشرفت خیلی خوبی داشته و به زودی شاهد تاسیس آن خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به تعامل خوب تشکل بزرگ خصوصی خرمای کشور یا انجمن ملی خرما با دفتر میوه‌های گرمسیری، تصریح کرد: این تعامل در راستای افزایش بهره‌وری و رسیدن خرما به جایگاه اصلی خود در سطح بین‌المللی موثر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش برندسازی در معرفی محصولات و ایجاد بازار مناسب یادآورشد: برپایی نمایشگاه به برندسازی محصولات کمک می‌کند و افزود: اگرچه اکنون در استان‌های کرمان، بوشهر و فارس برندسازی‌های موفقی صورت گرفته است، امیدواریم در سایر استان‌ها نیز این امر صورت گیرد.

جلالی در پایان گفت: استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان شش استان مرکبات‌خیز کشور هستند که به طور همزمان رشد کیفی در محصولات خرمای این استان‌ها در حال شکل‌گیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار