مدیر نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه صنعت تفریحات و سرگرمی مطرح کرد:
ارتقای سلامت، رشد و خلاقیت کودکان و دانشآموزان با بهبود وضعیت صنعت تفریحات
تهران (پانا) - مدیر عامل نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب با اشاره به نقش صنعت تفریحات و سرگرمی در خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: تبلیغات مناسبی بهویژه در فضای مجازی برای جذب خانوادهها و حضور در پانزدهمین نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهر بازی ایران انجام شده است. ایجاد فضاهای تحرکی برای کودکان، بهخصوص در دورهای که استفاده از گوشیهای هوشمند افزایش یافته، علاوه بر ارتقای سلامت، به رشد و خلاقیت آنها کمک میکند. تأثیر اصلی این نمایشگاه، تزریق تدریجی تجهیزات و ایدهها به بدنه شهرها و شهربازیهاست که در نهایت منجر به استفاده بیشتر مردم، بهویژه کودکان، میشود.
عباس تقدسی نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب در مراسم افتتاح و آغاز به کار این نمایشگاه که از امروز تا ششم دی ماه در حال برگزاری است درباره حضور شرکتهای نوآور و دانشبنیان گفت: در سالهای اخیر بهویژه در حوزه هوش مصنوعی، هر سال شاهد رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی حضور این مجموعهها در بخشهای مختلف هستیم. به دلیل تغییر نیاز مخاطبان، بهخصوص نسل جدید، تولیدکنندگان نیز نگاه خود را تغییر دادهاند و امروز ترکیبی از بازیهای تحرکی و دیجیتال، از جمله بازیهای رایانهای، ارائه میشود که این روند در این نمایشگاه نیز حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب با اشاره به جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت: حدود ۱۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی زیر بار رفته و ۱۱۰ شرکت در این دوره حضور دارند. به گفته وی، فضای فیزیکی نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و تعداد شرکتکنندگان نیز نزدیک به ۳۰ درصد رشد را تجربه کرده است.
تقدسینژاد با بیان اینکه از هیئتهای تجاری کشورهای همسایه برای حضور در نمایشگاه دعوت شده، افزود: در این رویداد، محصولات جدیدی ارائه میشود که برخی از آنها برای نخستینبار معرفی شدهاند و در بعضی بخشها نیز از هوش مصنوعی در امکانات و تجهیزات استفاده شده است. این موضوع باعث شده نمایشگاه برای تولیدکنندگان، مصرفکنندگان مرتبط و همچنین عموم مردم جذاب باشد و امکان بازدید و استفاده برای مردم نیز فراهم شده است.
مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در پاسخ به پرسشی درباره سهم تولید داخلی اظهار کرد: اگرچه شرکتهای داخلی در نمایشگاه حضور دارند و نسبت به سال قبل نیز رشد خوبی داشتهاند، اما در عمده تولیدات این صنعت، وابستگیهایی به تجهیزات و فناوری خارجی وجود دارد. برخی تجهیزات خاص وارداتی هستند و بعضی تولیدکنندگان نیز در حال استفاده از تجهیزات خارجی در کنار تولید داخلیاند.
وی با اشاره به گردش مالی صنعت شهربازی و سرگرمی تصریح کرد: این صنعت، صنعتی فراگیر و پولساز است که متناسب با فرهنگ کشورها شکلهای متفاوتی دارد. در سالهای اخیر نیز نوآوری نقش مهمی در رشد این صنعت ایفا کرده است.
تقدسینژاد درباره تأثیر این نمایشگاه بر رشد صنعت شهربازی گفت: در بسیاری از استانها و شهرهای کشور، متناسب با نیاز مردم، فضاهای تفریحی و شهربازیها آنچنان که باید توسعه نیافتهاند، در حالی که در کشورهای مدرن، برخی شهرها با شهربازیهای خود شناخته میشوند. این نمایشگاه با کنار هم قرار دادن تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، ارائه ایدههای جدید و تقویت روابط تجاری، میتواند به رشد این صنعت کمک کند. افزایش سالانه فضای فیزیکی نمایشگاه نیز نوید آن را میدهد که خروجی آن در شهرها به ایجاد شهربازیهای بهتر و بیشتر منجر شود.
ارسال دیدگاه