رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:

اصلاح نظام اداری تنها با تدوین قوانین محقق نمی‌شود؛ مردم باید بهبود خدمات را احساس کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تأکید کرد: صرف تدوین قوانین و مقررات به‌تنهایی منجر به اصلاح نظام اداری نمی‌شود، بلکه این مردم هستند که باید تغییر و بهبود خدمات اداری را در عمل احساس کنند.

کد مطلب: ۱۶۱۸۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح نظام اداری تنها با تدوین قوانین محقق نمی‌شود؛ مردم باید بهبود خدمات را احساس کنند

 علاالدین رفیع‌زاده در مراسم تشریح برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم گفت: «در طول بیش از دو دهه فعالیت در نظام اداری کشور و مشارکت در چندین برنامه توسعه، به این نتیجه رسیده‌ام که قانون‌گذاری و تدوین مقررات تنها زمینه‌ساز اصلاحات است، اما تحقق واقعی اصلاح نظام اداری زمانی رخ می‌دهد که مردم در ارائه خدمات، سرعت، کیفیت و سهولت بیشتری را تجربه کنند.»

وی با اشاره به مصوبه شماره ۴۳ شورای عالی اداری تحت عنوان «برنامه اصلاح نظام اداری دولت رفاه» اظهار داشت: «این برنامه دارای شش محور اصلی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها محور دولت هوشمند است. در این محور برای سنجش اثربخشی برنامه‌ها، سامانه فوریت‌های اداری راه‌اندازی شده است تا به‌صورت مستقیم بازخورد مردم از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌ها دریافت شود.»

رفیع‌زاده هدف از راه‌اندازی فوریت‌های اداری را «رصد خروجی‌های نظام اداری از نگاه مردم» دانست و گفت: «بر این اساس، شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با مشکلاتی نظیر غیبت کارمند از محل کار، بدرفتاری، اتلاف وقت یا سایر نارسایی‌ها با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند تا همکاران ما در مرکز فوریت‌های اداری به‌صورت فوری موضوع را پیگیری کنند.»

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تأکید کرد: «این سامانه در واقع نبض نظام اداری کشور است و به ما نشان می‌دهد که برنامه‌های اصلاحی تا چه اندازه در زندگی روزمره مردم اثرگذار بوده‌اند. اصلاح نظام اداری زمانی معنا دارد که مردم در فرآیند دریافت خدمات احساس رضایت، سهولت و اعتماد بیشتری داشته باشند.»

ادامه دارد.....

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار