معاون صنایع عمومی وزارت صمت خبر داد:
تامین تولیدات مورد نیاز مردم در جنگ ۱۲ روزه
مایحتاج مورد نیاز مردم بدون محدودیت در قفسه فروشگاهها عرضه شد
تهران (پانا)- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تامین تولیدات مورد نیاز مردم در جنگ ۱۲ روزه از رشد ۱۳ درصدی صادرات قهوه و نوشیدنی ها طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: صنعت نوشیدنیها و قهوه در دوران ۱۲ روزه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه ایران بدون محدودیت محصول به بازار عرضه کرد.

ابراهیم شیخ در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنیها، قهوه، چای و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای صنعت نوشیدنی کشور در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن افزود: این نمایشگاه به شکل منظم و مرتب با دکوراسیون عالی و گفتوگوهای تجاری اثربخش و بازدیدکنندگان پرشور و پرنشاط در حال برگزاری است.
شیخ با اشاره به شرایط خاص برگزاری این رویداد گفت: با توجه به شرایطی که پشت سر گذاشتیم، برگزاری این نمایشگاه را بسیار موفق و ارزشمند ارزیابی میکنم. تا این لحظه که چند ساعتی از آغاز نمایشگاه گذشته، با صنعتگران خوب کشور و بازدیدکنندگان پرشوری مواجه شدم که با انگیزه و نشاط در حال بازدید و تبادل نظر هستند.وی افزود: نمایشگاه بسیار منظم، با دکوراسیون مناسب و گفتوگوهای تجاری اثربخش برگزار شده و مطمئنم در ساعات آینده نیز شاهد افزایش استقبال و پویایی بیشتر خواهیم بود.
معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در دوران جنگ، صنعت نوشیدنی کشور با رشد و افزایش تولید روبهرو بوده است، خاطرنشان کرد: در آن زمان، تولیدات مورد نیاز مردم بدون محدودیت در قفسهها عرضه میشد و به ویژه در حوزه آب معدنی، صنعت به صورت جهادی عمل کرد.
شیخ با قدردانی از کارگران، مدیران و کارخانههایی که در طول جنگ شبانهروز فعالیت میکردند، تصریح کرد:طی دوره جنگ تولیدات مورد نیاز مردم به خوبی تأمین شدوبا همکاریهای انجام شده با انجمنهای وابسته به نوشیدنی و آب معدنی برای برطرف کردن نیازهای بستهبندی، حملونقل و سوخت شرایط مناسبی سپری شد.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه سال گذشته در مجموع صنایع عمومی ۱۳ درصد رشد داشته است، عنوان کرد:صنعت نوشیدنی نیز سال گذشته ۶ درصد در تولید و ۱۳ درصد در صادرات رشد داشته است و این روند در سه ماهه نخست امسال نیز ادامه یافت.
شیخ با بیان اینکه تنوع و ترکیب محصولات نوشیدنی کشور در سطح منطقه و جهان رقابتی اس،گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در صورت بروز بحران های مشابه جنگ، برای تأمین به موقع مواد اولیه مانند آب معدنی، پت و افزودنیها، و ذخیرهسازی آنها اقداماتی انجام خواهد شد و توجه ویژه به نیازهای صنعت نوشیدنی در شرایط جنگی مورد تاکید است.
وی تاکید کرد: این بحرانها تأثیر منفی بر روند تولیدات نوشیدنیهای غیرضروری نداشته و صنعت در حال حاضر کاملاً پویا و رو به رشد است.
گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه، چای و صنایع وابسته امروز (چهارشنبه، هشتم مردادماه) با حضور مسئولان دولتی و نمایندگان بخش خصوصی افتتاح شد.این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۱۳۵ شرکت داخلی و بین المللی و ارائه بیش از ۴۵۰ برند معتبر در فضایی بیش از ۱۶ هزار متر مربع، میزبان جدیدترین محصولات، تجهیزات، فناوری ها و خدمات صنعت نوشیدنی است.سالن های ۶، ۷، ۸، ۹ و فضای باز نمایشگاه به این رویداد اختصاص یافته است.
یکی از بخش های شاخص این دوره، پاویون تخصصی قهوه است که با حضور برندهای برتر داخلی و خارجی و عرضه تجهیزات حرفه ای دم آوری و فرآوری قهوه، به عنوان بزرگترین نمایشگاه قهوه ایران شناخته می شود.
همچنین در این نمایشگاه کارگاه های آموزشی رایگان در حوزه باریستا، بارتندری و میکسولوژی، با حضور اساتید برجسته داخلی و بین المللی در سالن های ۸ و ۹ برگزار می شود.
این نمایشگاه چهار روزه تا روز شنبه (۱۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ از این رویداد تخصصی بازدید کنند.
ارسال دیدگاه