کاهش ۲۰ درصدی کانون های بحرانی فرسایش بادی با اجرای برنامه هفتم توسعه

تهران (پانا) - معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی در جلسه مدیریت جامع آبخیز گفت: در برنامه هفتم بر کنترل و کاهش ۲۰ درصدی کانون های بحرانی فرسایش بادی به عنوان یک هدف بزرگ تاکید شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۷۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۲۰ درصدی کانون های بحرانی فرسایش بادی با اجرای برنامه هفتم توسعه

حسن وحید امروز در جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیز اظهار کرد: با توجه به اینکه کار در عرصه های بیابانی و فرسایش بادی اقداماتی دشوار و آسیب پذیر است، لذا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت موثر جوامع محلی و هدف گذاری طرح کاشت یک میلیارد درخت انتظار می‌رود که نسبت به خنثی‌سازی تخریب سرزمین نقش خودمان را ایفا کنیم.

معاون رییس سازمان منابع طبیعی  از وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون های بحرانی خسارت‌زا به اراضی کشاورزی، روستاها و جاده ها خبر داد و افزود: در بخش منابع آب و بیابان‌زدایی، دانش بومی خوبی وجود دارد و در کنترل عوامل بیابان‌زایی و سیلاب باید دفتر کنترل سیل و امور بیابان اقدامات تلفیقی و مشترک انجام دهد.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی در ادامه استفاده از ظرفیت نهادهای بین‌المللی در برنامه‌ریزی‌های عملیاتی را ضروری خواند و گفت: اینها ابزارهایی هستند که درهماهنگ کردن و تدوین برنامه‌های منطقه‌ای از جمله برای مقابله با گردوغبار به کار گرفته می‌شوند.

وحید همچنین به ابلاغیه وزارت کشور اشاره کرد و افزود: وزارت کشور خواستار تعیین سطوح مناطق بیابانی و نقش و مشارکتی که  دهیاران می‌توانند در احیای مناطق بیابانی داشته باشند، شده است.

به گزارش سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیز مدیران کل منابع طبیعی استان‌های البرز و قزوین گزارش‌هایی درباره تالاب صالحیه که مرز مشترک بین دو استان است همچنین مشکلاتی که تولید گردوغبار برخاسته از تالاب صالحیه می‌تواند برای استان البرز و پایتخت داشته باشد، ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار