رئیس هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای‌جدید:

۷ شهر جدید و یک شهرک ساحلی وارد مدار مدیریت اجرایی شد

تهران (پانا) - سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت هفت نقطه از ۲۷ سکونتگاه هدف‌گذاری شده در دولت سیزدهم شامل ۶ شهر جدید و یک شهرک ساحلی وارد مدار مدیریت اجرایی و فرآیند عملیاتی شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
۷ شهر جدید و یک شهرک ساحلی وارد مدار مدیریت اجرایی شد

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، سعید غفوری با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور افزود: این ۶ شهر جدید و یک شهرک ساحلی، فاز نخست از مدیریت اجرایی سکونتگاه‌های ساحلی محسوب می شود که هم به لحاظ موقعیت و هم کارکرد به نوعی جزو پروژه های پرچم و پیشران در حوزه توسعه سواحل محسوب می شوند.

وی توضیح‌داد: شهرهای جدید تیس، مکران مرکزی، شهر جدید در شهرستان جاسک، شهرهای خلیج‌فارس، بریس، کوشک و شهرک‌ آفتاب از مجموعه سکونت گاه هایی هستند که ضمن داشتن نقش و کارکردهای متنوع اقتصادی و اجتماعی، تلاشی برای ارائه الگوهای جدیدی از شهرسازی و معماری متناسب با شرایط اقلیمی و نحلی و در عین حال توان های منطقه ای وبین المللی هستند.

غفوری ادامه‌داد: برای همه این نقاط طرح های مکان یابی، ضرورت سنجی و جامع تهیه شده و برخی از آنها طرح تفصیلی و آماده سازی و معماری نیز دارند.

وی اضافه‌کرد: همچنین برای همه این سکونتگاه‌ها مطالعاتی در قالب نظام تامین مالی‌ و سرمایه گذاری با هدف جذب ظرفیت‌های بخش خصوصی تهیه شده و در این مرحله بسته های مشخصی برای ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده شده است.

این مقام مسئول گفت: شهر جدید تیس در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۸۰ هکتار با جمعیت پذیری ۱۵۰ هزار نفر با کارکردهای گردشگری، مالی، بازرگانی، سکونتی، دانشگاهی و درمانی؛ شهر جدید مکران مرکزی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۷۰۸ هکتار با جمعیت‌پذیری ۵۰۰ هزار نفر با کارکردهای پشتیبان صنعت و معدن، فعالیت‌های لجستیک، بندری و صنعتی، صنایع دریایی، آب و انرژی و سکونت؛ شهر جدید مکران در شهرستان جاسک در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ هکتار با جمعیت‌پذیری ۲۰۰ هزار نفر با کارکردهای پشتیبان فعالیت های صنعتی و لحستیک سواحل، گردشگری، بازرگانی و گردشگری دریایی، احداث خواهد شد.

وی بیان‌ کرد: شهر جدید خلیج‌فارس در مجاورت شهر بندرعباس در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار برای سکونت و بیش از ۱۵ هزار هکتار برای انواع فعالیت های اقتصادی، فناوری، نمایشگاهی، دانشی، سیاسی و فرهنگی با جمعیت‌پذیری ۲۰۰ هزار نفر؛ شهر جدید بریس در زمین به مساحت حدود پنج‌هزار هکتار با جمعیت پذیری ۱۰۰ هزار نفر به عنوان نخستین شهر با کارکردهای تحقیقاتی و گردشگری وابسته به نجوم و مطالعات فضایی در کنار آبزی‌پروری؛ شهر جدید کوشک در زمینی به مساحت یک‌هزار هکتار با جمعیت‌پذیری ۱۰۰ هزار نفر با کارکردهای تامین خدمات و سکونت منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان، آبزی‌پروری و توسعه جوامع روستایی پیرامون و همچنین شهرک آفتاب در زمینی به مساحت ۸۶ هکتار با کارکرد گردشگری و پشتیبان جزیره کیش برنامه‌ریزی شده است.

غفوری تصریح‌کرد: فرآیندهای مدیریت اجرایی و سرمایه گذاری این شهرهای جدید آغاز شده و در بخشی از این شهرهای جدید نیز واحدهای مسکونی و تجاری و سایر خدمات و زیرساخت‌های لازم در حال احداث است و برخی دیگر نیز در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارند.

وی از مجموعه توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا در این کلان‌پروژه که به توسعه همه‌جانبه جنوب و در کل ایران می‌انجامد، کمک کنند و در منافع اقتصادی آن شریک شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار