عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

فارغ‌التحصیلان مدارس آمادگی ورود به محیط‌های کار عملی را داشته باشند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس گفت دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل باید به‌گونه‌ای آموزش ببینند که آمادگی ورود به بازار کار را داشته باشند و مهارت‌آموزی توسط آنها نیز باید به‌گونه‌ای باشد که شرایط ورود به محیط‌های کار عملی را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
فارغ‌التحصیلان مدارس آمادگی ورود به محیط‌های کار عملی را داشته باشند

علی‌اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:‌ «کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص به ویژه در بخش‌های اجرایی و تکنسینی به معضلی برای صنایع بدل شده است و تخصص‌هایی وجود دارد که صنایع به آن نیاز دارند اما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حاضر به انجام آن نیستند و این مساله اکنون به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.»

ضرورت توسعه هنرستان‌ها در آموزش و پرورش

وی افزود: «هنرستان‌هایی که در آموزش و پرورش وجود دارند، باید توسعه یابند تا بتوانند تخصص‌های مورد نیاز بازار کار را تامین کنند.»

علیزاده برمی عنوان کرد:‌ «آن بخش از این موضوع که به مجلس مرتبط است، بحث اصلاح ساختار غیرتحصیلی آموزش و پرورش بوده است که انجام شده اما اجرای آن زمان‌بر است. براساس این قانون هر دانش‌آموزی که به پایان آموزش متوسطه می‌رسد، باید در یک رشته مورد نیاز بازار کار مهارت کافی داشته باشد.»

سهم آموزش‌های عملی در مقایسه با آموزش‌های نظری افزایش یابد

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سازوکارهای اجرای این پیش‌بینی قانونی را به تدریج اجرایی می‌کند،‌تصریح کرد:‌ «نکته مهم دیگر این است که هنرستان‌ها باید توسعه یابند و در این هنرستان‌ها سهم آموزش‌های عملی نسبت به آموزش‌های نظری به نحو قابل توجهی افزایش یابد.»

این نماینده مجلس عنوان کرد:‌ «دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل باید به گونه‌ای آموزش ببینند که آمادگی ورود به بازار کار را داشته باشند و مهارت‌آموزی توسط آنها نیز باید به‌گونه‌ای باشد که شرایط ورود به محیط‌های کار عملی را داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار