وزیر ارتباطات:

حوزه فضا در دولت سیزدهم به اولویت نخست تبدیل شد

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت حوزه فضایی در دولت سیزدهم احیا و متحول شده است به‌طوری که از ابتدای فعالیت این دولت تا کنون ۱۲ پرتاب ماهواره به فضا انجام شد که این معادل ۱۲ سال پیش از آن است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حوزه فضا در دولت سیزدهم به اولویت نخست تبدیل شد

عیسی زارع‌پور در دیدار با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: شبکه ملی اطلاعات که دغدغه رهبر معظم انقلاب و از حوزه‌های راهبردی کشور است، در یک دهه گذشته با وجود همه زحماتی که کشیده شده، به عنوان اولویت نخست مطرح نبوده است.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت و در حدود یک دهه فعالیت گذشته، حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت؛ اما اکنون با گذشت تنها ۲.۵ سال از عمر دولت سیزدهم، به حدود ۶۰ درصد رسیده است و اکنون تمرکز ما بر افزایش کیفیت و بومی سازی تجهیزات است.

رشد چشمگیر کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی

وزیر ارتباطات با اشاره به رشد چشمگیر کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی اظهار کرد: به عنوان نمونه پیام‌رسان ایتا در ابتدای دولت حدود ۲.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت؛ اما امروز حدود ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و ترافیک آن نیز بیش از ۲۰ برابر رشد داشته است.

وی شبکه ملی اطلاعات را زیرساخت فضای مجازی کشور عنوان و بیان کرد: نیازهای اساسی مردم را از اینترنت آمریکایی جدا کردیم تا اگر اتفاقی افتاد برای زندگی و کسب و کار مردم مشکلی ایجاد نشود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مدیریت فضای مجازی گفت: نمی‌توانیم درها را به روی خود ببندیم؛ اما باید کلید این درها در اختیار ما باشد. اگر به موقع وارد عرصه نشویم، در عمل حکمرانی فضای مجازی به دست دشمنان خواهد بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت پیشرفت علمی در حوزه فناوری اطلاعات گفت: تمام آنچه به ظاهر نشدنی جلوه می‌کند با استفاده از نخبگان داخلی امکان پذیر است. امیدواریم روزی برسد که مرجع علمی بشویم و زبان فارسی ما در مراودات علمی به عنوان معیار قرار گیرد.

وی انقلاب اسلامی را باب خیر توصیف و اظهار کرد: دارای رهبری هوشمند، مقتدر و آینده نگر هستیم که در زمینه‌های مختلف صاحب نظر است و وقتی اقشار مختلف از هنرمند تا صنعتگر با او دیدار می‌کنند متوجه اشراف ایشان در مسائل راجع به خود می‌شوند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار