رگبار باران و کاهش نسبی دما در اغلب مناطق کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی اعلام‌ کرد امروز (دوشنبه) افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رگبار باران و کاهش نسبی دما در اغلب مناطق کشور

به گزارش سازمان هواشناسی،‌ امروز (دوشنبه) در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان در امتداد رشته کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

سه شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، همچنین در برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

در ضمن دوشنبه و سه شنبه، غرب خلیج فارس سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

چهارشنبه علاوه بر مناطقی که برای روز قبل ذکر شد به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.

پنجشنبه مناطقی از شمال شرق و شرق، رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد شمال و نیمه شرقی، فارس، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود.

جمعه در برخی مناطق جنوب شرق و برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش رخ می دهد.

شایان ذکر است طی پنج روز آینده در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نداده همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار