تامین بیش از ۴ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو

تهران (پانا) - بانک مرکزی از تامین بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی از ابتدای امسال تاکنون و رشد ۲۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
تامین بیش از ۴ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو

به گزارش بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای امسال تا به امروز به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

تامین ارز امسال بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

توجه ویژه دولت به بخش بهداشت و درمان در سال آینده

 پیش از این داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که بخش سلامت و درمان جزو اولویت‌های کشور است، بر این اساس در بودجه، رشد منابع بخش درمان از سایر بخش‌ها در سال آینده بیشتر خواهد بود.

وی افزود: امسال حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای بخش بهداشت و درمان تا پایان سال تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته (۲۳۷ هزار میلیارد تومان) ۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در در نشستی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در روز چهارشنبه‌ ۱۶ اسفند، از تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح دارویار تا پایان بهمن ما امسال خبر داد و گفت: باید از آقای فرزین، رئیس کل بانک مرکزی برای تخصیص ارز دارو تشکر کرد که در تخصیص‌ها این بخش را در اولویت قرار دادند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار