در گفت‌وگوی پانا با عضو کمیسیون دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران:

با ارتقای آموزش‌های فنی دانش‌آموزانی آماده و ماهر به بازار کار روانه کنیم

تهران (پانا) - عضو کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران گفت طرح‌های کنونی آموزشی که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد نیاز به ارتقا و به‌روزرسانی دارند تا سطح مهارت‌های آموزشی را به شرایط استاندارد نزدیک و دانش‌آموزانی آماده و ماهر به بازار کار روانه شوند.

لینک کوتاه کپی شد
با ارتقای آموزش‌های فنی دانش‌آموزانی آماده و ماهر به بازار کار روانه کنیم

وحید فولادگر، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پانا درباره چگونگی برقراری ارتباط میان محیط‌های آموزشی و کار واقعی و انجام آموزش‌های عملی در محیطهای کار صنعتی اظهار کرد:‌ طرح‌هایی از گذشته در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شده است که تجربه مفید آن می‌تواند در افزایش مهارت آموزی دانش‌اموزان در رشته‌های فنی موثر باشد. از جمله این طرح‌ها طرح کارورزی،‌طرح کاد و غیره است.

وی افزود:‌ طرح کارورزی که اکنون از سوی وزارت کار و امور اجتماعی در حال اجراست نیز همین اهداف را دنبال کار و در تلاش است تا مهارت آموزی در محیط‌های کار واقعی و عملی انجام شود.

فولادگر خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی در آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که هم دانش فنی و هم دانش عملی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. طرح‌های کنونی نیاز به ارتقاء و به‌روزرسانی دارند تا سطح مهارت‌های آموزشی را به شرایط استاندارد نزدیک و دانش‌اموزانی آماده و ماهر به بازار کار روانه شوند.

عضو کمیسیون دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:‌ ورود نیروی کار در حال تحصیل به مراکز کار الزامات خود را دارد و شرایط آن باید تسهیل شود تا حضور نیروی  در حال آموزش برای صاحبان مشاغل از نظر بیمه و قوانین کار ایجاد زحمت و دردسر نکند.

وی گفت: در قانون کارورزی این موارد به خوبی پیش‌بینی شده و باید در اجرا نیز شرایط بهتری برای آن وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار