یک کارشناس اقتصاد انرژی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:‌

مصرف 3 برابری بنزین در خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین

تهران (پانا) - یک کارشناس اقتصاد انرژی درباره بروز معضل ناترازی بنزین در کشور و راه کارهای برون رفت از بحران گفت

کد مطلب: ۱۴۶۱۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مصرف 3 برابری بنزین در خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین

علیرضا سلطانی، کارشناس اقتصاد انرژی در گفت وگو با پانا، درباره معضل ناترازی بنزین در کشور و راهکار حل این معضل در کشور گفت: یکی از دلایل ناترازی بنزین در کشور ما این است که خودروهای تولید داخل ۲ تا ۳ برابر بیشتر از خودروهای جهانی مصرف بنزین دارد.

وی در ادامه بیان کرد: بزرگترین مشکلی که ما در ناترازی بنزین داریم همین بحث مصرف بالای خودروهای تولید داخل است در حال حاضر مصرف بنزین به صورت کاملاً بی‌رویه در کشور انجام می‌شود تقریبا از ۱۰ سال پیش بحث کیفیت پایین خودروها داخلی مطرح بوده است.

سلطانی در ادامه با بیان اینکه زمانی که زنگنه وزیر نفت بود اعلام کرد که اگر همین نیسان‌های آبی را کنار بگذاریم و تولید آن را متوقف کنیم حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مصرف بنزین کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه تمام خودروهای داخلی ما به میزان خیلی بالایی بنزین مصرف می‌کنند اما اگر واردات خودروهای خارجی به کشور آزاد شود  و خودروهای برقی مقداری در کشور رواج پیدا کنند به طور قطع ۵۰ درصد این ناترازی بنزین برطرف خواهد شد.

این کارشناس اقتصاد انرژی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر به این شیوه مصرف بالای بنزین در کشور ادامه دهیم سال آینده و سال‌های بعد تولید بنزین ما به هیچ وجه جوابگوی مصرف مردم نخواهد بود.

سلطانی با اشاره به اینکه دوگانه سوز کردن خودروها و استفاده از سوخت سی‌ان‌جی و ال پی جی هم می‌تواند منجر به کاهش مصرف بنزین شود، خاطرنشان کرد: این مسئله می‌تواند حدود ۳۰ درصد مصرف بنزین را کاهش دهد اما متاسفانه جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی باعث می‌شود که مردم با مشکل مواجه شوند، ما در خیلی از شهرها جایگاه‌های سی‌ان‌جی را به میزان خیلی کمی داریم و این مسئله باعث می‌شود که مردم بیش از پیش با مشکل روبرو شوند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر ماشین دوگانه سوز هم از نظر ایمنی خیلی با استقبال روبرو نشد به همین دلیل خودروهای دوگانه سوز نتوانستند جایگاهی در بین مردم پیدا کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار