هشدار شرکت ملی پست به مشتریان درمورد ارسال پیامکهای پستی
تهران (پانا) - شرکت ملی پست اعلام کرد این مجموعه فقط با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ به مشتریان، پیامک محتوی کدرهگیری برای پیگیری مرسوله ارسال میکند.
به گزارش شرکت ملی پست، این روزها کلاهبرداران با شیوههای مختلف در فضای مجازی مبادرت به کلاهبرداری از هموطنان میکنند، یکی از رایجترین این نوع از کلاهبرداریها ارسال پیام ابلاغ الکترونیکی است.
در این شیوه کلاهبرداری، پیام در فضای مجازی به افراد ارسال می شود و آنها را به یک لینک جعلی هدایت میکند.
کلاهبرداران در این روش با سوءاستفاده از اعتماد مردم به شرکت ملی پست و قشر معتمد پستچی با سرشماره شخصی و با عنوان مامور اداره پست و به بهانه ارسال مرسوله ابلاغیه قضائی، پیامکی که دارای لینک واریز وجه است را به هموطنان ارسال میکنند.
همچنین ممکن است پیامهایی با محتوای دیگر به منظور سوءاستفاده از هموطنان ارسال شود، که باید مراقب افراد سودجو بود.
از این رو به به اطلاع میرساند، سامانه پیامکی این شرکت با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعالیت میکند و کانالهای رسمی این شرکت در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی پیرامون اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با عنوان و برند شرکت ملی پست فعال است.
ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی و دریافت وجه و... کلاهبرداری بوده و تلاش در جهت سوءاستفاده از اعتماد مردم به شرکت ملی پست و پستچیان است.
ارسال دیدگاه