رییس دفتر رابط یوناما در تهران:

توسعه روابط با افغانستان در بسط امنیت منطقه است

تهران (پانا)- رئیس دفتر رابط یوناما در تهران (هیات یاری‌رسانی سازمان ملل در افغانستان) اعلام کرد توسعه پایدار و افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی میان تهران و کابل بسط امنیت در منطقه را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۴۶۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه روابط با افغانستان در بسط امنیت منطقه است

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «هیدئو ایکبه» روز دوشنبه در دیدار با «محمدعلی فرحناکیان» مشاور وزیر در امور بین‌الملل و رییس مرکز بین الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق، با اشاره به ظرفیت‌های تخصصی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشرفت علمی و صنعتی و اقتصادی افغانستان بر تسریع و هدایت مناسب‌تر روند همکاری‌های وزارت نیرو با آن نهاد بین‌المللی تاکید کرد.

وی ادامه داد: در کنفرانس بین‌المللی اخیر در ژنو برای حمایت از افغانستان، میلیاردها دلار از سوی شرکت کنندگان به منظور پشتیبانی از توسعه این کشور تخصیص داده شد.

در جلسه امروز، در خصوص ظرفیت‌های وسیع همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان و نقش یوناما در تسهیل این همکاری‌ها تاکید شد.

دعوت از یوناما برای ایفای نقش فعال در راستای تحقق طرح احداث مزرعه بادی در منطقه مرزی ایران و افغانستان و نقش مثبت و فعال کننده سازمان ملل برای تحقق این طرح از جمله موضوع‌های مهم مطرح شده در جلسه امروز بود.

طرف ایرانی برای انجام مطالعه امکان‌سنجی در ایران و افغانستان توسط شرکت‌های ایرانی و غیر ایرانی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان افغان ابراز تمایل کرد.

در دیدار رئیس دفتر یوناما در تهران و مقام وزارت نیرو همچنین تصریح شد که توسعه پایدار و افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی میان تهران و کابل موجبات بسط امنیت در منطقه را فراهم می‌کند.

پیش از این وزیر نیرو ایران در دیدار با معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، بر برگزاری هرچه سریع‌تر اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار