در گفت‌وگو با پانا

هشدار نماینده مجلس درباره ازهم‌پاشیدگی خانواده‌های کارگران بیکار

آفاپور: دولت با حمایت از کارگران بیکار از بحران‌های ناشی از کرونا پیشگیری کند

تهران (پانا) - یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حمایت از بیکار شدگان در بحران کرونا گفت در حمایت از کارگران اصناف مختلف، نباید تفاوتی قائل شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نماینده مجلس درباره ازهم‌پاشیدگی خانواده‌های کارگران بیکار

معصومه آقاپور در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی، موضوع معیشت کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده‌اند یکی از دغدغه‌های مهم ما در کمیسیون اجتماعی مجلس است که نسبت به آن غافل نیستیم.

وی گفت: درباره بررسی وضع معیشتی مردم به ویژه کارگران روزمزد و اقشار آسیب‌پذیر در بحران کرونا جلسات متعددی در مجلس برگزار شده است و برای رفع مشکلات نیز راه حل‌هایی مطرح شده است. همچنین درباره وضع کودکان کار و حاشیه‌نشینان نیز که در معرض آلودگی به ویروس کرونا هستند بحث و بررسی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید جدی‌تر موضوع حمایت از کارگرانی که از بحران کرونا آسیب دیده‌اند و کودکان کار و خانواده‌هایشان را پیگیری کند و نباید این اقشار به حال خود رها شوند.

وی با بیان اینکه دولت باید راهکارهای اساسی و بلند مدت در نظر بگیرد تا بحران‌های شدیدتر اقتصادی و اجتماعی پس از کرونا ایجاد نشود، یادآور شد: اکنون کارگران کارگاه‌هایی که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شده است، می‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند. در واقع مطابق قانون بیمه بیکاری، کارگرانی که با شروع بیماری کرونا شغل خود را از دست دادند، می‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

آقاپور خاطرنشان کرد: بیکاری ناشی از کرونا می‌تواند موجب از هم‌پاشیدگی خانواده‌های کارگری شود.

وی تاکید کرد: ازآنجا که هم‌اینک به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف، کارگران بیکار شدند و در تامین مخارج زندگی خود مستاصل هستند علاوه بر دولت خیرین نیز باید برای حمایت از این اقشار ورود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار