نشست همفکری سازمان دانش آموزی استان اصفهان با حضور مدیرکل برگزار شد
اصفهان(پانا) - نخستین جلسه اعضای شورای سازمان دانشآموزی استان اصفهان در سال تحصیلی جدید باحضور محمدرضا نظریان مدیرکل و حسین دهقانی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری پانا از اصفهان، نخستین جلسه اعضای شورای سازمان دانشآموزی استان اصفهان باحضور محمدرضا نظریان مدیرکل و حسین دهقانی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.
محمدرضا نظریان با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحتهای ۶گانه خطاب به اعضای سازمان دانشآموزی اظهار کرد: سازمان نهادی است که باتوجه به ساحت های ۶گانه سند تحول بنیادین میتواند در تمام زمینهها به خصوص ساحت اجتماعی موثر واقع شود.
وی افزود: تشکیل ساز و کار چگونگی رهبری مدارس براساس همفکری، همدلی و همکاری بین دانشآموزان، خود میتواند قوتی برای مبحث تربیت اجتماعی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به رویکرد تمام ساحتی تصریح کرد: دانش آموزی که از نظام آموزش و پرورش به سمت دانشگاه و جامعه خروج پیدا میکند، باید یک رشد یافته و تربیت شده همه جانبه و تمام ساحتی باشد. با این تاکید، مهم است که دانشآموزان در مسیر تعلیم و تربیت به حیات طیبه برسند.
وی با بیان اینکه بسیاری از واژه ها شنیدنیست اما تحقق آن نیاز به برنامه مدون دارد، به هویت ملی دانشآموزان پرداخت و گفت: باید تحقق عینی هویت ملی و ایرانی محقق شود؛ به طوریکه دانشآموزان به ایرانی بودن و پیشینه کشور و اسلام خود افتخار کنند و این رسالتی هست که باید سرلوحه وظیفه تعلیم و تربیت قرار دهیم.
نظریان خاطرنشان کرد: جنگ ۱۲روزه اخیر و هجمههای فضای مجازی نشان داد که باید به مباحث اجتماعی، فعالیتهای گروهی و بالاخص تشکلهای دانشآموزی ورود پیدا کنیم و زمینه مشارکت را فراهم نمائیم.
وی افزود: معمولا هرگاه به فردی در جامعه خرده گرفته میشود، انگشت ایراد به سمت آموزش و پرورش میرود چون بستری که اینجا فراهم است برای هیچ ارگانی نیست و سرمایه های اجتماعی دراختیار آموزش و پرورش است؛ بنابراین در این بستر از دوران نوجوانی میتوانیم شخصیتساز باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد و گفت: آموزش و پرورش میتواند دانشآموزان را نسبت به کشور خود، خوشبین و خودباوری و اعتماد به نفس را در آنان ایجاد نماید تا شخصیتهای متعالی بسازیم و در این بستر، سازمان دانشآموزی میتواند فرصتهای متنوع یادگیری را ایجاد کند.
وی افزود: یادگیری فقط محدود به کلاس درس نیست، در محیط مدرسه، خارج مدرسه، تشکل های جمعی، کارهای گروهی و… اتفاق می افتد. باید به فرصتهای یادگیری که در سند تحول بنیادین هم به آن اشاره شده است، توجه شود و درهر صورت بر نقش تربیتی و اجتماعی که سازمان دانش آموزی در وجود نوجوانان نهادینه میکند اهمیت قائل شد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه