رئیس اورژانس پیش بیمارستانی:
هر تماس مزاحم، ممکن است جان یک انسان را به خطر بیندازد
اصفهان(پانا)- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان با اشاره به حجم بالای تماسهای غیر ضروری بر فرهنگ سازی و مشارکت عمومی برای گارتقای کیفیت خدمات امدادی تأکید کرد.

علیرضا زمانیان در نشست تخصصی با اصحاب رسانه، مهمترین چالشهای این حوزه را تشریح کرد.
زمانیان با ابراز نگرانی از تعداد تماسهای غیرضروری گفت: متأسفانه حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد تماسهای دریافتی، یا مزاحمت تلفنی است یا دارای اطلاعات نادرست. این موضوع به طور مستقیم بر کیفیت خدمات رسانی به شهروندان واقعی نیازمند تأثیر میگذارد.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان با اشاره به نقش کلیدی دانشآموزان در ارتقای فرهنگ ایمنی، از توسعه برنامههای آموزشی اورژانس در مدارس خبر داد و گفت: دانشآموزان میتوانند بهترین مبلغان فرهنگ صحیح استفاده از خدمات اورژانس باشند.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی با اشاره به قدمت ناوگان امدادی افزود: بسیاری از خودروهای ما بالای ۱۰ سال عمر دارند که این موضوع نیاز به نوسازی فوری ناوگان را آشکار میسازد. از سوی دیگر، جذب نیروی انسانی متخصص نیز از دیگر چالشهای پیشروی ماست.
زمانیان بر اهمیت آموزش همگانی تأکید کرد و گفت: ارتقای سواد سلامت جامعه و آموزش همگانی نحوه تعامل با سامانههای امدادی، میتواند کمک شایانی به عملکرد مجموعه کند.
پیشرفتهای اخیر و برنامههای آتی وی از راهاندازی سامانه هوشمند تریاژ در آینده نزدیک خبر داد و گفت:«استقرار این سامانه کمک میکند تا تماسهای واقعی را با دقت بیشتری شناسایی و اولویتبندی کنیم.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی از همکاری رسانهها برای فرهنگسازی در این زمینه تقدیر کرد و گفت:امیدواریم با همراهی مردم و مسئولین، شاهد ارتقای روزافزون کیفیت خدمات اورژانس در کشور باشیم.
وی همچنین خطاب به دانشآموزان ابراز کرد: شما آیندهسازان کشور هستید و میتوانید با یادگیری و انتقال فرهنگ صحیح استفاده از خدمات اورژانس، به نجات جان هموطنان کمک کنید. هر دانشآموز میتواند یک امدادگر کوچک باشد.
ارسال دیدگاه