مدال‌آور طلا در رشته تفکر و کار آفرینی:

بیشتر تمرکز در المپیاد تفکر و کار آفرینی روی مبحث کارآفرینی است

اصفهان (پانا) - مدال‌آور طلا در رشته تفکر و کارآفرینی گفت: برخلاف بقیه المپیادها که خیلی فضای خواندن و مطالعه کردن کتاب‌های درسی را می‌طلبد، بیشتر تمرکز در المپیاد تفکر و کار آفرینی روی مبحث کارآفرینی است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بیشتر تمرکز در المپیاد تفکر و کار آفرینی روی مبحث کارآفرینی است

سارینا محمودی، دانش‌آموز پایه یازدهم دبیرستان فرزانگان امین ناحیه ۳ (سمپاد) اصفهان و مدال‌آور طلا در رشته تفکر و کارآفرینی است.

محمودی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «به نظر من اینکه انسان بتواند جدای از کارهایی مثل استخدام شدن در یک شرکت یا شغلی که ثابت باشد انجام بدهد، بتواند کاری انجام دهد که ارزشی به جامعه اضافه کند، خیلی جالب خواهد بود.»

وی خاطرنشان کرد: «در مدرسه با المپیاد تفکر و کارآفرینی آشنا شدم و در این المپیاد شرکت کردم و با کمک خدا توانستم مدال طلای این دوره را کسب کنم.»

محمودی افزود: «برای این المپیاد، بیشتر از این که لازم باشد علاقه‌مندان به‌صورت تئوری درس بخوانند و درست است که می‌توانند از یک سری منابع هم استفاده کنند اما باز هم علاقه‌مندان باید به یک درک کلی از درس‌هایشان برسند که بتوانند کسب و کار را تحلیل کنند و ایده بدهند. مهم‌تر این است که یک درک کلی از درس‌هایشان داشته باشند تا اینکه بتوانند آن مباحث را به‌صورت تئوری بگذرانند.»

دارنده مدال طلای المپیاد تفکر و کارآفرینی گفت: «المپیاد تفکر و کارآفرینی همانطور که از اسمش پیدا است، مهارت‌های پایه‌ای را تقریبا به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد که اگر قرار است در آینده این دانش آموزان، کار آفرین شوند از این مهارت‌های پایه‌ای استفاده کنند. مثلا اینکه سواد مالی داشته باشند، اقتصاد بخوانند و بتوانند منابع مالی خود را خودشان مدیریت کنند و چگونه این استارتاپ را راه بیندازند یا اینکه ببینند ایده خوبی است یا نه؟»

وی بیان کرد: «برخلاف بقیه المپیادها که خیلی فضای خواندن و مطالعه کردن کتاب‌های درسی را می‌طلبد، بیشتر تمرکز در المپیاد تفکر و کارآفرینی روی مبحث کارآفرینی است. مثلا؛ مهارت‌های کار گروهی یا ایده دادن درباره یک مساله است.»

دانش‌آموزخبرنگار: ریحانه‌ ایازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار