مدیرکل انتقال خون استان یزد: هفت شهرستان استان یزد فاقد مرکز ثابت انتقال خون هستند

یزد(پانا)- تقوایی با بیان اینکه به جز یزد فقط دو شهرستان میبد و اردکان مرکز انتقال خون ثابت دارند، عنوان کرد: سازمان انتقال خون ایران مجوز تأسیس پایگاه ثابت در شهرستان‌های استان یزد را صادر نمی‌کند.

کد مطلب: ۹۸۸۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل انتقال خون استان یزد: هفت شهرستان استان یزد فاقد مرکز ثابت انتقال خون هستند

نقی تقوایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا درباره نبود پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان‌های استان یزد گفت: ما فقط در دو تا از شهرستان‌های خارج از شهر یزد یعنی شهرستان‌های میبد و اردکان پایگاه ثابت انتقال خون داریم که این مراکز هم در سال 85 در این دو شهرستان تأسیس شده است و هفت شهرستان دیگر استان توسط تیم سیار انتقال خون پوشش داده می‌شود که آن هم بر اساس نیاز خون و فرآوردهای خونی انجام می‌شود.

وی افزود: مجوز تأسیس پایگاه انتقال خون در هر شهرستانی بسته به امتیازات خاصی است که جمع‌آوری می‌شود و بر اساس تعداد بیماران اورژانسی شهرستان، تعداد تخت بیمارستانی، میزان مسافت شهرستان از مرکز استان، تعداد جمعیت شهرستان و به طور کلی 12 ملاک است که ارزش‌گذاری می‌شود و نهایتا اگر امتیاز آن شهرستان 50 و بالاتر باشد مرکز ثابت از طرف سازمان انتقال خون ایران برای آن شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان یزد اظهار داشت: در ارزیابی‌هایی که چند سال اخیر در شهرستان‌های استان یزد داشته‌ایم هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان امتیاز 50 و بالاتر را نگرفته‌اند و خود ما با توجه به ابراز علاقه و درخواست شهرستان‌های استان برای تأسیس مرکز انتقال خون ثابت، پیگیر این موضوع بوده‌ایم اما با توجه به عدم کسب امتیاز لازم، مجوز آن صادر نمی‌شود.

تقوایی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده شاهد تأسیس پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان‌های استان باشیم عنوان کرد: در حال حاضر به صورت تیم سیار سالیانه سه الی چهار بار بر اساس نیاز به شهرستان‌ها مراجعه می‌‌کنیم و خون‌گیری انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار