احمد همتی: در مجلس به دنبال مالیات بر مصرف هستیم

سمنان (پانا) - نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر مصرف در مجلس پیگیری می شود و لازم است زیرساخت های آن فراهم شود.

کد مطلب: ۹۷۰۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
احمد همتی: در مجلس به دنبال مالیات بر مصرف هستیم

احمد همتی نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ایجاد محدودیت در مبادلات تجاری و بانکی گفت: اگر در کشوری تبادلات بانکی کاملا مختل شده و صادرات اصلی هم متوقف شود اقتصاد آن کشور مختل می شود.

همتی با بیان اینکه دولت در شرایط سختی قزار دارد اظهار کرد: اگر تحریم های وضع شده علیه کشورمان، بر کشورهایی مثل ژاپن و آلمان اعمال شود، بیشتر از 6ماه دوام نمی آورند، اما کشور ما 40 سال است که در برابر این تحریم ها مقاومت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط تلاطم اقتصادی امکان توسعه وجود نخواهد داشت تصریح کرد: شرایط سخت اقتصادی، تحریم و جنگی، نیازمند برنامه بلند مدت، ثبات در قوانین و قانون گذاری است و در شرایط فعلی نمی تون به فکر توسعه بود.

نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مجلس در خصوص طرح مالیات بر مصرف خبر داد و گفت: مالیات بر مصرف یکی از مباحث جدی است که مورد توجه ما در ‌مجلس شورای اسلامی قرار دارد که باید زیرساخت های لازم در خصوص اجرای این امر فرآهم شود.

همتی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا نشده است، اظهار کرد: این قانون که یکی از قوانین خوب کشور است 10 سال پیش تصویب شد تا یارانه بجای اینکه به جیب طبقه مرفه جامعه برود به دست قشر ضعیف برسد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 110 میلیارد دلار یارانه پنهان پرداخت می شود که دهک بالای ماهانه 21 میلیون و دهک های پایین ماهانه 1 تا 2 میلیون دریافت می کنند.

نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت باید به سمت اجرای قوانین توسط یک مجری توانمند برویم و نظارتی قوی توسط مجلس شورای اسلامی و نهادهای مردمی وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار