سلسله جلسات گفت وگوی صمیمی پانا با چهره های شاخص استانی

فرماندار تبریز: سعی کردم در هر پستی مشغول خدمت هستم موثر باشم

دانش آموزان در انتخاب دوست دقت کنند

تبریز (پانا) - فرماندار تبریز خدمت در وزارت کشور را راهی برای جواب پرسش های دوران نوجوانی و جوانی خود عنوان کرد و گفت که در هر پست و مقامی که خدمت کرده ام سعی کردم موثر باشم.

کد مطلب: ۹۶۰۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تبریز: سعی کردم در هر پستی مشغول خدمت هستم موثر باشم

سلسله جلسات گفت وگوی صمیمی پانا با چهره های شاخص استانی درحالی تشکیل شد که این بار دانش آموزان خبرنگار پانا میزبان یک چهره محبوب استان آذربایجان شرقی بودند.

بهروز مهدوی متولد سال 1346 شهرستان تکاب آذربایجان غربی است و از سال ۷۳ در عرصه وزارت کشور شروع به‌کار کرده است.

همچنین وی دانشجوی دانشگاه تبریز بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است. از جمله مسئولیت‌های اجرایی وی می‌توان به بخشدار لیلان، معاون فرماندار کلیبر، فرمانداری شهرستان‌های چاراویماق و هشترود، معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان، سرپرست فرمانداری زنجان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی (دو دوره) اشاره کرد.

وی همچنین مجری ارشد طرح‌های پژوهشی استانداری آذربایجان شرقی و مدرس دفتر آموزش و پژوهش در استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان بوده است و اکنون نیز فرماندار تبریز است.

فرماندار تبریز در دیدار و گفت و گوی صمیمی با خبرنگاران پانا آذربایجان شرقی با بیان اینکه وزارت کشور یک دستگاه حاکمیتی است، گفت: همیشه دغدغه مدیریتی داشتم و در انتخاب رشته نیز جامعه شناسی را انتخاب کردم تا جامعه را بهتر بشناسم.همیشه پرسش ها متفاوتی در ذهنم بود چرا همه می گویند که مثلا بیمارستان، ادارات ،دادگاه و... به مشکلات من رسیدگی نمی کند و برای همین بود که خدمت در وزارت کشور را انتخاب کردم تا به این پرسش ها پاسخ مناسبی پیدا کنم.

بهروز مهدوی گفت: شغل من محدودیت هایی برای خود و خانواده‌ام دارد و برای یک زندگی و آرامش شخصی اصلا شغل مناسبی نیست زیرا هنگامی که شرایط امنیتی پیش بیاید حتی اگر در سفر هم باشم باید از نیمه راه برگردم و این اصلا خوشایند خانواده نیست. با شرایط سخت کاری که اکنون دارم حقوق دریافتی من به اندازه یک کارمند معمولی است.

فرماندار تبریز در پاسخ به سوال دانش‌آموزان در مورد کتاب و کتابخوانی پاسخ داد: کتاب یک دوست و همراه خوبی برای هر انسانی است و توصیه من به شما این است که در هر شرایطی به کتاب رجوع کنید و هیچگاه کتاب را از خود دور نکنید چون هیچ چیزی نمی تواند جای یک کتاب خوب را بگیرد. آخرین کتابی که خوانده‌ام کتاب مدیریت دکتر رضائیان است که بخاطر رشته و علاقه خویش آن‌را برای چندین بار مطالعه کرده‌ام و به شما نیز توصیه می کنم.

مهدوی در ادامه با یادآوری دوران دفاع مقدس ادامه داد: دوران دفاع مقدس جزء افتخارات بزرگ کشور است. ما اهل جنگ نبودیم و نیستیم و جنگی که در آن زمان رخ داد کاملا یک جنگ تحمیل‌شده بود و ما فقط در مقابل آنها از ناموس و حیثیت خود دفاع کردیم. شما اگر خاطرات و زندگینامه شهدا را مطالعه کنید متوجه فداکاری و از خودگذشتگی جوانان دوران هشت سال جنگ دفاع مقدس خواهید شد. اکنون این امنیتی که در زندگیمان داریم به بهای جان هزارن شهید و جانباز تمام شد و وظیفه ما در مقابل خون‌ آنان دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه تبریز در تثبیت وبقاء انقلاب اسلامی نقش اساسی دارد، ادامه داد: تبریز در گذشته تاریخی خود سرشار از آزاد مردی، سلحشوری و دینداری است که مسیر انقلاب اسلامی را برای سایر شهرها هموار کرد. اگر امروز تبریز جز شهرهای با امنیت بالا است عامل اصلی آن مردمان دیندار تبریز است.

وی ادامه داد: ما در کشور خود مشکل منابع نداریم. وابستگی بودجه ما به نفت کاهش یافته و حتی اکنون ۲۵ درصد است و در سال آینده حتی کمتر هم می شو.ضعف ما در مدیریت است. مدیریت صحیح است که انسانها و حتی کشورهای ضعیف را به انسانها و کشورهای نیرومند تبدیل می کند. در کشور ما نه ضعف فکری است نه ضعف منابع نه ضعف ثروت ولی ما از هیچکدام ازآنها استفاده نمی کنیم.

مهدوی با توصیه به خبرنگاران پانا در ارتباط با انتخاب دوست بیان کرد : دوست و همسال حتی بیشتر از پدر و مادر در زندگی فرد نقش دارند و افراد بیشتر از دوست خویش حرف شنوی دارند تا والدین و توصیه من به شما این است که در انتخاب دوست خود سعی کنید رفیقتان فردی متدین باشد تا شمارا در راه زندگی به موفقیت راهنمایی کند.

فرماندار تبریز گفت: در زندگی خود سعی کنید رشته و شغلی را انتخاب کنید که به آن عشق و علاقه دارید. اگر زندگینامه افراد معروف را مطالعه کنید اکثر افراد معروف به دنبال علاقه و عشق خود رفته‌اند و در آن به موفقیت خاصی رسیده‌اند چون به عشق و علاقه خود اعتماد داشته‌اند و شماهم اگر می خواهید علاقه خود را دنبال کنید حتما در مورد آن موضوع و حرفه تحقیق و مطالعه کنید.

خبرنگار: مریم پورعلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار