انتخاب جهت اعزام به اردوی ملی بر اساس شایستگی و توانمندی پیشتازان

کرمان(پانا)- رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان درنشست یک روزه مسئولان سازمان دانش آموزی ، سیاست ها ، اهداف و برنامه های سازمان را تشریح نمود.

کد مطلب: ۹۲۶۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب جهت اعزام به اردوی ملی بر اساس شایستگی و توانمندی پیشتازان

هاشم برآوردی مدیر سازمان در جلسه مسئولان سازمان دانش آموزی شهرستان ها و مناطق استان با تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه آنان گفت : تمام تلاش مجموعه تعلیم وتربیت باید در راستای تحقق اهداف وبرنامه های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش باشد و در این راستا همه ارکان از حوزه های ستادی کشوری ، استانی ، شهرستانی و پرسنل مدارس باید با وجود محدودیت ها و مشکلات باید تلاش نمایند.

وی در مورد اردوی ملی تابستان سال جاری گفت : اردوی ملی ، چکیده و عصاره فعالیت های تشکیلاتی، مهارتی و معرفتی سازمان از ابتدای سال تحصیلی تا به حال می باشد . اعزام منتخبان از 35 نفر به 21 نفر کاهش یافته است اما رشته های تیمی و گروهی کاهش نیافته اند و دانش آموزان منتخب باید در تمام شاخص های تشکیلاتی ، مهارتی ، معرفتی و هنری مسلط باشند و بتوانند در رقابت های کشوری بدرخشند . انتخاب دانش آموزان باید بر اساس شایستگی و توانمندی باشد و نباید حق کسی ضایع شود.

براوردی تصریح کرد : در شاخص جذب و سازماندهی پیشتازان باید 13 درصد دانش آموزان در تشکل سازمان دانش آموزی جذب شوند که فرایند آن از ابتدای تابستان با ثبت مدارس آغاز می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان خاطرنشان کرد : منش های سازمان دانش آموزی برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام است و باید تلاش کنیم این منش ها در افکار، گفتار و رفتار پیشتازان نمود عینی پیدا کند.

وی در تبیین جایگاه مجامع اعضا و مربان پیشتاز گفت : بر اساس بند4/6 ماده 6 اساسنامه سازمان دانش آموزی ، مجامع اعضا ومربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی استان به عنوان نمایندگان 110000عضو تشکل سازمان دانش آموزی استان در راستای تحقق دانش آموزباوری و دانش آموزیاوری و استفاده از عقل وخرد جمعی در جهت تحقق شعار ومنش های سازمان گام های مؤثری بردارند.

براوردی خطاب به مسئولان سازمان بیان داشت : اولویت اول وظایف مسئولان سازمان دانش آموزی انجام فعالیت های تربیتی وتشکیلاتی است و اولویت دوم ، انجام فعالیت های مربوط به درآمدزایی جهت پشتیبانی از فعالیت های تربیتی می باشد. از آنجا که از طرف وزارت متبوع ، نظارت بر تهیه وتوزیع لباس فرم دانش آموزان ،ساماندهی بوفه های مدارس و نظارت فرهنگی بر ناوگان حمل ونقل دانش آموزان به سازمان دانش آموزی سپرده شده ؛ باید تلاش و همت زیادی جهت تحقق این برنامه ها انجام شود.

رئیس سازمان در مورد اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت : فصل تابستان فرصت مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت دانش اموزان با آموزش های تشکیلاتی ، مهارتی و معرفتی به تمامی دانش اموزان ثبت نام کننده در پایگاه های اوقات فراغت است و باید از سوی مسئولان سازمان دانش آموزی همکاری لازم با معاونین پرورشی در شهرستان ها ومناطق انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار