3 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه در کهگیلویه و بویراحمد سبد غذایی دریافت کردند

یاسوج(پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمدخبر داد، در قالب طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال 3 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه از سوی این نهاد سبدغذایی دریافت کردند.

کد مطلب: ۹۲۲۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
3 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه در کهگیلویه و بویراحمد سبد غذایی دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، محمد نظری گفت:این نهادبه منظور رفع سوتغذیه کودکان زیر پنج سال وکمک به بهبود رشد آنها طرح همسفره در برنامه کاری خود اجرا میکند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاظر 3 هزار کودک زیر پنج سال در کهگیلویه وبویر احمد تحت پوشش طرح هم سفره کمیته امداد هستند اظهار کرد: در همیت زمینه در فروردین ماه سال جاری سه میلیاردو62 میلیون تومان در قالب سبد غذایی برای این کودکان هزینه شده است.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اینکه سرانه هر کودک 100 هزار تومان است خاطر نشاغن کرد: کودکان زیر پنج سالی که به دلیل تغذیه ی نامناسب دچار اختلال در رشد هستند از طریق مراکز بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به کمیته همداد معرفی میشوند.

وی سبد های غذایی کودکان را شامل مواد پروتئینی ولبنیات وحبوبات وبرنج وروغن اعلام کرد وتصریح کرد: کودکان مشمول این طرح در فاصله زمانی ششم ماهه مورد پایش قرار میگیرند تا در صورت بهبودی از چرخه حمایت و کودکان دیگر جایگزین شوند.

نظری اضافه کرد: مردم خیر ونیکوکار میتوانند برای شرکت در طرح هم سفره وکمک به تغذیه کودکان نیاز مند به آدرس hamsofreh.ir مراجعه کنند.

خبرنگار: سیما کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار