برگزاری مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب(ره) و قیام خونین پانزده خرداد در شهر قدس

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرقدس در مراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل و قیام خونین پانزده خرداد بیان کرد: اشرافی گری آفت بزرگ برخی مدیران است و بعضی مدیران گرفتار اشراف و تجمل شده اند.

کد مطلب: ۹۱۹۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب(ره) و قیام خونین پانزده خرداد در شهر قدس

حجت الاسلام جوکار پانزده خرداد را کلید نجات اسلام برشمرد و افزود: پانزده خرداد اندیشه تشکیل حکومت اسلامی را پایه گذاری کرد و نهضت و اندیشه حکومت دینی و اسلامی را شکل داد.

او ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها پرچمدار اسلام است و حاکمان مسلمان نمای دیگر کشورها علیه اسلام دست در دست دشمن قدم بر می دارند و قیام پانزده خرداد سال چهل و دو نیزحدود پانزده هزار نفر فدای اسلام شدند.

امام جمعه شهرقدس رحلت امام خمینی (ره) را تلخ ترین حادثه برای ملت ایران برشمرد و این اتفاق بزرگ را به رحلت پیامبر اکرم (ص) تشبیه کرد و گفت: در زمان صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه هجرت نمود و با این نیت که در مدینه یک حکومت اسلامی و دینی شکل گیرد و مردم با یک شور و نشاط به استقبال پیامبر خدا آمدند و مردم در دوران ده ساله حکومت پیامبر روزهای خوب و خوشی را تجربه نمودند تا اینکه پیامبر رحلت کرد و از دست دادن آن بزرگوار تلخ ترین ایام برای مردم و خبر خوش برای دشمنان اسلام بود چرا که آنها تنها رحلت پیامبر را فاتحه اسلام نیز قلمداد می کردند و از آنجا که پیامبر در واقعه غدیر جانشین خود را انتخاب نموده بود دشمنان در نهایت شکست خوردند.

حجت الاسلام جوکار اظهار داشت: اگر تاریخ زندگی و حکومت پیغمبر اسلام را با تاریخ امام خمینی (ره) تطبیق دهیم می بینیم که تمامی اتفاقات و رویدادهایی که در زمان حکومت پیامبر اتفاق افتاده در زمان رهبر کبیر انقلاب نیز تکرار شده است.

او به ویژگی های امام خمینی (ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب که ادامه دهنده راه، اهداف و آرمانهای آن بزرگوار هستند اشاره و تصریح کرد: امروز چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و می بینیم که در دوره ده ساله اول رهبری امام خمینی (ره) همه اهداف و خط و مشی‌هایی که دنبال می شد در دوران سی سالگی دوم انقلاب نیز این ویژگی‌ها با قوت و هماهنگ پیش رفته و آنچه امروز رهبری تصمیم می گیرد همان تصمیم ایام ده ساله اول انقلاب است.

حجت الاسلام جوکار گفت: امام خمینی (ره)به راه‌هایی که انتخاب می کرد اعتقاد و ایمان داشت و واگذار نمودن تمامی امورات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و....به مردم را باور داشت و این موضوع در زمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز به پیوست همان ایام پیش رفته است.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار