آیت الله شاهچراغی:

کلید علم و دانش، آموزش و پرورش است

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان این که علم بدون اخلاق کارساز نیست، گفت: معلمان مروج اخلاق باشند و بیش از پیش در این زمینه تلاش کنند.

کد مطلب: ۹۱۴۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کلید علم و دانش، آموزش و پرورش است

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به همراه جمعی از معاونان، مدیران و فرهنگیان افزود: علم به تنهایی کار پیش نمی برد و علمی موجب خیر و پیشرفت در کشور می شود که در کنارش اخلاق باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه داد: گاه علم همچون حجاب می شود و راه کنار رفتن این حجاب همراه کردن علم با اخلاق است.

امام جمعه سمنان با تأکید بر آموزش اخلاق در کنار علم اظهار داشت: علم به تنهایی نور نیست بلکه چراغی هست اگر در کنارش خدا باشد روشنایی بخش است.

وی تصریح کرد: معلمان به آموزش نکته های اخلاقی مانند حجاب، غیرت، تقوا، خدمت، تواضع و فروتنی به دانش آموزان در کنار علم آموزی توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این که آموزش و پرورش در بخش تعلیم و تربیت اهتمام ویژه داشته باشد، یادآور شد: آموزش اخلاق در کنار علم به نوجوانان و کودکان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد چرا که این قشر تاثیرپذیر است و آموزش های درست و اصولی عاقبت بخیری را به دنبال دارد.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: توکل به خدا و فراموش نکردن خدا رمز پیروزی و موفقیت است و این مهم باید سرلوحه کار هر انسان سعادت جو قرار گیرد.

وی ابراز داشت: کلید علم و دانش، آموزش و پرورش است و برای ممتاز بودن آموزش و پرورش استان در کشور همه دستگاه های مربوطه، مردم، والدین دانش آموزان، مسؤولان و روحانیت باید کمک کنند.

به گفته امام جمعه سمنان یکی از مقدمات طلب علم، مدرسه است و طلبه علم نیازمند مکان مناسب برای آموزش، سالن و نمازخانه است و در استان در این زمینه خوب کار شده است.

در ابتدای این دیدار مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان در سخنان کوتاهی، گزارشی از اقدامات و برنامه های مجموعه تعلیم و تربیت در استان را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار