رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری آذربایجان شرقی:امنیت شغلی از خواسته های مهم گارگران است

تبریز (پانا) –- رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری آذربایجان شرقی امنیت شغلی را خواسته های مهم گارگران عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری آذربایجان شرقی:امنیت شغلی  از خواسته های مهم گارگران است

ناصر چمنی در جمع خبرنگاران با بیان این که 95درصد جامعه کارگری با قراردادموقت کار می کنند، گفت: عرضه و تقاضا در بازار کار با هم سازگار نیست و این موضوع اهرمی برای بهره کشی از کارگران شده که حتی کارگر با 20 سال خدمت را هم اخراج می کنند که این دور از عدالت است.

وی با بیان این از سال 96 ارزش پول ملی یک چهارم شد که به تناسب آن سفره های کارگری خالی شده است، ادامه داد: در سال 98 ، حقوق کارگران 36/5 درصد افزایش دارد که در مقایسه با نرخ تورم حتی با این میزان افزایش نمی توانیم قدرت خرید در سال 97 را ثابت نگه داریم.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری آذربایجان شرقی با بیان این که دست های پشت پرده نمی خواهند تشکل های مستقل کارگری مستقل به وجود آید، تصریح کرد: امنیت شغلی، ایجاد تشکل و مطالبات خواسته های مهم گارگران هستند که متاسفانه کارگرانی که مطالبه قانونی ایجاد تشکل کارگری را دارند از کار اخراج می شوند.

چمنی گفت: قشر کارگری در زمان جنگ تحمیلی 14 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و در این هشت سال دفاع مقدس افزایش حقوقی را نداشتند ولی بعد از جنگ به مشکلات این قشر توجهی نمی شود.

وی ضعف مدیریت ها در واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی را از دلایل اصلی امنیتی شدن مسایل کارگری در کشور بیان کرد و گفت: نمونه عینی این وضعیت در شستا وجود دارد که به دلیل ضعف کلان مدیریتی و انتصاب مدیران سفارشی امروز به یک مجموعه ضررده تبدیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار