جشنواره دانش آموزی جابربن حیان درعجب شیر برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش عجب شیر: پروژه های علمی میل به یادگیری را تقویت می کند

تبریز ( پانا ) - صبح امروز با حضور مسئولین شهرستان و مدیرآموزش و پرورش عجب شیر مراسم افتتاحیه جشنواره جابربن حیان درسالن ورزشی معلم شیشوان این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره دانش آموزی جابربن حیان درعجب شیر برگزار شد

علیرضا قادری در حاشیه افتتاح این جشنواره گفت: «هدف از برگزاری این جشنواره تقویت خلاقیت، ایجاد روحیه پژوهشگری و رشد مهارتهای درس ورزی دانش آموزان از اهداف اجرای طرح جابربن حیان برای دانش آموزان مقطع ابتدایی است ».

مدیر آموزش و پرورش عجب شیر اضافه کرد: « انجام کارهای گروهی و آشنایی دانش آموزان با چگونگی استفاده از منابع و اطلاعات علمی از فواید اجرایی این طرح است ».

وی تصریح کرد: « انجام کارهای گروهی و آشنایی دانش آموزان با چگونگی استفاده از منابع و اطلاعات علمی از فواید اجرای این طرح است. »

قادری اظهار داشت: « پروژه های علمی میل به یادگیری را تقویت می کند، جشنواره جابربن حیان می تواند به عنوان ابزار بسیار قوی در خدمت تعلیم و تربیت به معنای واقعی باشد ».

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در عین حال تصریح کرد: « دانش آموز عامل موثر در یادگیری و معلم طراح و تسهیل گر فرایند یادگیری است لذا انجام پروژه های مسئله محور توسط دانش آموزان به صورت هدفمند به رشد و تقویت توانمندی ها و ویژگی های مرتبط با اهداف آموزشی کمک می کند » .

وی در ادامه اظهار داشت: « بذر علم و پژوهش را باید در دوران کودکی در ذهن دانش آموزان آماده کنیم تا زمینه های رشد و شکوفایی در آنها به وجود آید ».

به گفته ی قادری، در سال تحصیلی 97-96 تعداد 123 طرح در مرحله منطقه ای در 4 نوع پروژه (طبقه بندی: 8 طرح - نمایش علمی 86 طرح - آزمایش 11 طرح - طراحی و ساخت 18 طرح) از مدارس منطقه شرکت داشتند که پس از داوری طرح تعداد 4 طرح اول از هر نوع پروژه به مرحله استانی راه یافتند و از پروژه های برتر مقامهای اول تا سوم منطقه تجلیل و تقدیر شد. از 4 طرح راه یافته به مرحله استانی یک طرح توانست رتبه اول استانی را کسب نماید.(طرح دانش آموز علی احمدی از مدرسه مطهری)

وی اضافه کرد: « در سال تحصیلی 98-97 تعداد 180 طرح در مرحله منطقه ای در 4 نوع پروژه (طبقه بندی 28 طرح - نمایش علمی 108 طرح - آزمایش 10 طرح - طراحی و ساخت 34 طرح) از مدارس منطقه شرکت کرده اند. که نسبت به سال قبل 46 درصد رشد داشته است ».

شایان به ذکر است از اهداف طرح می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1- شناخت و بهره گیری از نتایج تجارب بشری در حوزه علم و فناوری ، فهم و درک دانش های پایه و علوم کاربردی.

2- بهره گیری و ارزیابی از یافته های علمی و فناورانه و ایجاد خلاقیت و نوآوری در آنها.

3- برنامه ریزی و اجرای آگاهانه فعالیت های علمی و پژوهشی برای دست یابی خود و جامعه به آینده مطلوب.

4- برقراری ارتباط سازنده با طبیعت از طریق شناخت و استفاده از طبیعت با هدف تکریم ، تسخیر، آبادانی و آموختن از آن برای ایفای نقش در فعالیت های علمی در سطح ملی و جهانی.

گفتنی است آثار فردی و گروهی دانش آموزان پس از داوری های منطقه، در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده به مرحله استانی این جشنواره راه پیدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار