استاندار خراسان جنوبی:توسعه شرکت های دانش بنیان ،زیر سایه پشتوانه های علمی

بیرجند(پانا)-استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان گفت: پشتوانه های علمی و فرهنگی بسیار خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد که می توانند موجب توسعه شرکت های دانش بنیان شوند.

کد مطلب: ۸۸۴۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی:توسعه شرکت های دانش بنیان ،زیر سایه پشتوانه های علمی

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد ، گفت: برغم محدودیت ها و عقب ماندگی های تاریخی که دراین استان وجود دارد برخی پتانسیل های منحصربه فردی در این استان وجود دارد که می تواند موجبات توسعه این استان را بیش از پیش فراهم نماید.


استاندار خراسان جنوبی، وجود معادن غنی در استان را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد و خاطر نشان ساخت: این استان چه از حیث وجود ذخائر معدنی و چه از حیث تنوع محصولات معدنی در زمره استان های برتر کشور محسوب می شود اما به دلیل نبود اکتشافات سیستمی در این منطقه ، محصولات معدنی عمدتاً به صورت خام و فله از استان خارج می شوند.


مقام عالی دولت در استان، وجود محصولات استراتژیک کشاورزی در استان را از توانمندی های مهم این استان دانست و تصریح کرد: برغم محدودیت منابع آبی که دراستان وجود دارد ، در حال حاضر خراسان جنوبی در ۱۰ محصول کشاورزی در سطح جهانی و ملی دارای رتبه است که می تواند به عنوان یک پتانسیل مهم مورد توجه قرار گیرد.


معتمدیان، با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از محصولات استراتژیک کشاورزی استان فراوری می شود، افزود: با توجه به وجود مرز مشترک با کشور افغانستان و ظرفیت های تجاری که در این استان وجود دارد باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و استراتژیک استان بیش از پیش استفاده کرد.


معتمدیان، صنایع دستی و گردشگری را از دیگر ظرفیت های استان دانست و تصریح کرد: با توجه به آثار تاریخی که در استان وجود دارد قطعاً گردشگری و صنایع دستی یکی از اهداف مهم توسعه در استان خراسان جنوبی خواهد بود.


رئیس شورای اداری استان ، با تاکید بر اینکه این استان از ظرفیت ها و پیشتوانه های علمی و فرهنگی بسیار مناسبی سود می برد، افزود: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر دانشجو در ۱۴ موسسه و دانشگاه با ۱۹۰۰ نفر هیات علمی در حال تحصیل هستند که این امر موجب شده خراسان جنوبی از حیث نیروی انسانی تحصیل کرده جزو استان های برتر کشور محسوب گردد.


معتمدیان، به سابقه درخشان علمی خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از دارالفنون و رشدیه ، سومین مدرسه کشور در این استان تاسیس شده که بیان گر جایگاه علم و دانش نزد مردمان این منطقه وسابقه درخشان علمی مردم این استان است.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه از سال ۹۰ به بعد اقدامات بسیار خوبی در حوزه های شرکت های دانش بنیان در استان انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۹ مرکز نوآوری ، ۱۹۰ شرکت مستقر در شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت هستند، این در حالیست که ۲۳ واحد نوپا ۷ واحدصنعتی و یک واحد نیز تولیدی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار