اهدای کتاب به مانند پرواز آگاهی و دانش و دانایی در جامعه انسانی است

کاشان (پانا) - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت: اجرای طرح کتاب در گردش آب و اهدای کتاب به مانند پرواز آگاهی و دانش و دانایی در جامعه انسانی است.

کد مطلب: ۸۷۱۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اهدای کتاب به مانند پرواز آگاهی و دانش و دانایی در جامعه انسانی است

به گزارش پانا کاشان، جواد رنجکش در آیین اجرای طرح کتاب در گردش بوستان شقایق نوش‌آباد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کند با همکاری سایر دستگاه‌ها مطالعه و کتاب‌خوانی را در جامعه همگانی کند و طرح ایستگاه مطالعه در مکان‌های عمومی، عمل به سفارش‌های رهبر انقلاب برای ترویج کتاب‌خوانی در کشور است.
وی افزود: شش هزار نفر از شهروندان مناطق مختلف شهرستان آران و بیدگل عضو کتابخانه های عمومی هستند که در سال گذشته کتابخانه عمومی نوش‌آباد موفق به کسب رتبه پنجم از مجموع 350 کتابخانه عمومی استان اصفهان در بخش امانت کتاب شد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل، افزود: مهم‌ترین مشکل برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، پرداخت نکردن نیم درصد عوارض توسط شهرداری‌ها است که تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: بر اساس ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شهرداری‌ها مکلف هستند تا پایان وقت اداری روز پانزدهم هرماه، نیم درصد از کل درآمد ماه قبل خود را به صورت علی‌الحساب به‌ حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر واریز کنند.
به گزارش پانا، هم‌زمان با سومین روز هفته کتاب ایران، ضمن تجلیل از اعضا باشگاه کتابخوانی انوشه نوش آباد، طرح جهانی کتاب در گردش در بوستان‌ شقایق این شهر اجرا شد. در اجرای این طرح، علاقه‌مندان به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بیش از یکصد جلد کتاب را به ارزش 20 میلیون ریال به این طرح اهدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار